خرید از سراسر دنیا


» پیامدهای فشار خون بالا

پیامدهای فشار خون بالا

پیامدهای فشار خون بالا در بدن

 

پیامدهای فشار خون بالا بی شمار و طولانی مدت است. شرایطی از پوکی استخوان گرفته تا سکته مغزی ناشی از مدیریت ضعیف فشار خون است. در این مقاله اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

پیامدهای فشار خون بالا ، در بدن جدی و مزمن هستند.

 

در واقع ، این بیماری خطر بیماری های قلبی ، انسفالوپاتی ، بیماری کلیوی و موارد مشابه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. برآوردها نشان می دهد که یک ششم جمعیت جهان مبتلا به فشار خون بالا هستند. علاوه بر این ، از هر چهار بزرگسال بالای 18 سال ، یک نفر در کشورهای جهان سوم دارای فشار خون بالا است.

 

به خاطر داشته باشید که بر خلاف داده های نگران کننده ، از هر پنج نفر مبتلا به فشار خون بالا فقط یک نفر این مشکل را تحت کنترل دارد. همانطور که می توانید تصور کنید ، این عامل محرک اصلی انواع اختلالات طولانی مدت است.

 

در ادامه بخوانید تا درباره تاثیر فشار خون بالا بر بدن بیشتر بدانید.

 

فشار خون بالا چیست و چگونه بر بدن تأثیر می گذارد؟

 

ویژگی اصلی فشار خون بالا فشار خون مداوم در شریان های سیستمیک است. معمولاً با دو مقدار زیر تقسیم می شود:

 

فشار سیستولیک حداکثر فشاری است که خون هنگام انقباض قلب به دیواره شریان وارد می کند. مقدار مجاز فشار خون بالا 140 میلی متر جیوه (mmHg) است ، اما مقدار طبیعی آن 120 میلی متر جیوه است. فرد بالای 180 میلی متر جیوه نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

 

فشار دیاستولیک فشار خونی است که هنگام شل شدن بطن های قلب اندازه گیری می شود. مقدار نرمال کمتر یا مساوی 80 میلی متر جیوه است و اگر این مقدار 90 میلی متر جیوه باشد فشار خون بالا است در صورت رسیدن این مقدار به 120 میلی متر جیوه نیاز به بستری شدن در اورژانس میباشد.

 

طبق مطالعات ، فشار خون بالا سالانه 7.5 میلیون نفر را در سراسر جهان می کشد. اگر از این منظر به آن نگاه کنید ، 13 درصد از مرگ و میرهای سالانه در سطح جهان را نشان می دهد.

 

1. فشار خون بالا در قلب و سیستم گردش خون

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

با پیشرفت بیماری دیواره عروق به آرامی اما به تدریج آسیب بیشتری می بیند. توسعه این بیماری معمولاً در مراحل اولیه خاموش است. با این حال ، اثرات آن بسیار مخرب است.

 

دیواره های عروقی به دلیل فشار مداوم بر آنها در طول زمان ضعیف می شود و قطر آنها به دلیل تجمع لیپیدها و تجمع پلاکت ها باریک می شود. این فرایند همان چیزی است که ما آن را آترواسکلروز می نامیم و علت اکثر سکته های ایسکمیک و سایر اختلالات گردش خون است.

 

همچنین ، فشار خون بالا باعث توسعه آنوریسم (سرخرگ بزرگی که از قلب منشاء گرفته و در سینه و شکم به سمت پایین حرکت می‌کند) می شود. برخی از آنوریسم ها مادرزادی هستند ، در حالی که برخی دیگر در نتیجه سیگار کشیدن ، فشار خون بالا یا کلسترول بالا ایجاد می شوند. آنوریسم ممکن است پاره شده و بافتهای اطراف را پر از خون کند ، یا ممکن است ساکت باشند و مشکلی در زندگی فرد ایجاد نکنند.

 

پارگی آنوریسم آئورت کشنده است. در واقع ، هشتاد درصد بیماران به دلیل آن می میرند. و نیمی از آنها حتی نمی توانند به بیمارستان برسند.

 

آنوریسم بزرگ شدن رگ های خونی است که گردش خون را مشکل می کند و این رگ ها در معرض پارگی هستند.

 

قلب


فشار خون بالا باعث هیپرتروفی قلب می شود. به دلیل تنگ شدن و آسیب عروق ، قلب مجبور است پمپاژ قوی تری داشته باشد تا خون به تمام بافت ها برسد.

 

قلب نه تنها در شدیدترین مراحل ضخیم می شود ، بلکه حفره های آن نیز بزرگ می شوند. در نتیجه ، پمپاژ خون برای این اندام به طور فزاینده ای دشوار می شود و منجر به بیماری های مختلف فشار خون بالا می شود. همچنین منجر به آنژین صدری ، نارسایی قلبی ، حمله قلبی و سکته مغزی می شود.

 

2. پیامدهای فشار خون بالا بر مغز و سیستم عصبی

 

در بیماران مبتلا به فشار خون بالا ، جریان کلی خون به مغز ممکن است به صورت کوتاه و مختصر کاهش یابد و در طولانی مدت به از دست دادن حافظه تبدیل شود.

 

منبعی که در بالا ذکر شد ، فشار خون بالا را به عنوان اصلی ترین عامل خطر قابل اصلاح عروقی برای زوال عقل مطرح می کند. فراتر از آن ، همانطور که در بالا اشاره کردیم ، کاهش جریان خون باعث بروز سکته مغزی ایسکمیک می شود. در واقع این مشکل مسئول 80 درصد سکته های مغزی است.

 

در این حالت ، نورون ها دیگر نمی توانند اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کنند. بنابراین آنها در عرض چند دقیقه می میرند. همچنین ممکن است فشار خون بالا به دلیل آنوریسم های ذکر شده در بالا منجر به سکته مغزی شود.

 

3. فشار خون بالا و بینایی

 

همانطور که توسط کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده ذکر شده است ، پیامدهای فشار خون بالا می تواند به رگ های خونی تغذیه کننده شبکیه آسیب برساند. ممکن است شما از آن آگاهی نداشته باشید ، اما شبکیه چشم وظیفه نمایش تصاویر بر روی اعصاب را بر عهده دارد. آسیب شبکیه می تواند بر بینایی تاثیر منفی بگذارد.

 

به عنوان مثال ، اگر خون کافی به چشم نرسد ، عصب بینایی به طور برگشت ناپذیری آتروفی می کند. آسیب این عصب قابل ترمیم نیست ، بنابراین تنها درمان ممکن جلوگیری از بروز آن است.

 

فشار خون بالا به عروق خونی شکننده اطراف شبکیه نیز آسیب می رساند. همچنین نفوذپذیری آنها را افزایش داده و در نتیجه خون به بیرون نشت می کند.

 

فرد مبتلا به فشار خون بالا ممکن است دچار خونریزی و افیوژن چشمی شود که به طور دائم به بافت های سرریز شده آسیب می رساند.

 

4. پیامدهای فشار خون بالا بر روی سیستم ادراری

 

فشار خون دومین علت اصلی نارسایی کلیه در سراسر جهان است. این احتمالاً به این دلیل است که فشار خون بالا رگ های خونی را در نفرون ها ، واحدهای اساسی کلیه ، باریک و مسدود می کند.

 

این معمولاً با یک رویداد بالینی معروف به پروتئینوری (به معنی وجود مقادیر غیرطبیعی پروتئین) آشکار می شود. فرد مبتلا به این بیماری پروتئین را از طریق ادرار دفع می کند.

 

سطح پروتئین در ادرار بیشتر یا مساوی 300 میلی گرم در 24 ساعت می تواند منجر به نارسایی دائمی کلیه شود. همچنین ، عروق کلیه آسیب دیده ممکن است نتوانند مواد زائدی را که بدن برای دفع آنها نیاز دارد ، فیلتر کنند. همانطور که می بینید ، تجمع عوامل سمی در بدن می تواند به طرق مختلف خود را نشان دهد.

 

5. سایر شرایط پزشکی مرتبط

 

اثرات فشار خون بالا بر بدن با آسیب به سیستم کلیه خاتمه نمی یابد. لیست زیر شامل عوارض دیگری است که می تواند ناشی از آن باشد:

 

مشکلات در سیستم اسکلتی عضلانی :

 

 آسیب کلیه به کلسیم اجازه می دهد تا به ادرار منتقل شود و کلسیم به اشتباه از بدن دفع می شود. بنابراین ، برای جبران کمبود کلسیم در خون (هیپوکلسمی) ، سلول های استخوانی می توانند به جذب بافت استخوانی متوسل شوند که این امر باعث پوکی استخوان می شود.

 

دستگاه تنفسی :

 

 کاهش قطر عروق می تواند باعث ایجاد ترومبوز شود. همچنین ، اگر لخته آزاد شود و شروع به گردش در جریان خون کند ، به آمبولی تبدیل می شود. سپس ، شرایطی که به آمبولی ریوی معروف است زمانی رخ می دهد که آمبولی به یک رگ حیاتی در ریه ها برسد و جریان را مسدود کند.

 

ناتوانی در روابط زناشویی :

 

 آلت تناسلی برای ایجاد نعوظ به جریان سریع و موثر خون نیاز دارد. همانطور که می توانید تصور کنید ، فشار خون بالا منجر به اختلال نعوظ در مردان می شود.

 

دو راه برای جلوگیری از عواقب فشار خون بالا

 

ما نمی توانیم بگوییم که کاهش فشار خون بالا تنها با توجه به سبک زندگی شما امکان پذیر است. بنابراین ، ممکن است مجبور باشید تا آخر عمر از داروهای ضد فشار خون استفاده کنید.

 

همچنین شما باید ورزش منظم ، کاهش وزن ، ترک سیگار ، اجتناب از موقعیت های استرس زا و درمان روانی را راس کار خود قرار دهید تا فشار خون بالای خود را کنترل کنید.

 

ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده