بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» لیزر پروستات

 لیزر پروستات

 لیزر پروستات / اختراعی پیشگامانه در جراحی پروستات

 

متخصصان لیزر پروستات را یکی از مهمترین ابداعات 25 سال گذشته در درمان بزرگ شدن پروستات می دانند. همچنین می تواند به درمان سایر مشکلات ایجاد شده در نتیجه انسداد مجرای ادراری کمک کند.

 

لیزر پروستات تکنیکی است که متخصصان از سال 1998 در ایالات متحده در حال توسعه آن هستند و نتایج آن قطعاً ارزش دیدن را دارد. آمار نشان می دهد که اختراع حاضر یک روش راحت ، ایمن و موثر برای غلبه بر هیپرپلازی خوش خیم پروستات ، که بیشتر به عنوان بزرگ شدن پروستات شناخته می شود ، ایجاد می کند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

یکی از مزایای اصلی لیزر پروستات این است که یک روش کم تهاجم است که احتمال عوارض را کاهش می دهد. حداقل مداخله باعث راحت تر شدن روش و بعد از عمل می شود.

 

برآوردها نشان می دهد که از امروز ، متخصصان تقریباً 200،000 بیمار را در سراسر جهان با لیزر پروستات درمان کرده اند.

 

علاوه بر این ، چندین مطالعه منتشر شده و درک کلی از ایمنی و کارایی این روش وجود دارد. بسیاری حتی آن را یکی از مهمترین پیشرفت ها در درمان هایپرپلازی خوش خیم پروستات در سال های اخیر می دانند.

 

لیزر پروستات

 

پروستات غده ای است که در دستگاه تناسلی مردان یافت می شود . غده مجرای ادرار را احاطه کرده است .

 

معمول است که اندازه پروستات با افزایش سن افزایش یابد. در نتیجه ، این رشد به مجرای ادرار فشار وارد می کند و ادرار کردن و تخلیه مثانه را مشکل می کند. این امر به کاهش فشار هنگام ادرار کردن فرد ، تکرر ادرار و ادرار بیشتر در شب تبدیل می شود.

 

ما این بزرگ شدن پروستات را به عنوان هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) می شناسیم. لیزر پروستات به تسکین علائم متوسط ​​تا شدید این مشکل کمک میکند. لیزر بافت اضافی را مسدود کرده و مجاری ادراری را مسدود می کند.

 

چرا این روش اعمال می شود؟

 

برای انتخاب این روش ، متخصصان اندازه پروستات ، وضعیت سلامتی بیمار ، تیم موجود و توانایی پزشکان معالج را در نظر می گیرند. در برخی موارد ، بیمار ممکن است برای جلوگیری یا درمان بیماری هایی که در نتیجه انسداد ایجاد می شود و مانع از ادرار می شود ، از جراحی لیزر استفاده کند.

 

لیزر پروستات می تواند عفونت های معمول ادراری ، آسیب مثانه یا کلیه را که مانع جریان ادرار می شود ، حل کرده یا حداقل آن را برای مدتی طولانی برطرف کند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

مزایای اصلی جراحی لیزر عبارتند از:

 

کاهش خطر خونریزی: این برای کسانی که دارای اختلالات خونریزی یا کسانی هستند که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنند بسیار مناسب است.

 

کاهش اقامت در بیمارستان: معمولاً این یک روش سرپایی است و فقط در برخی موارد بیمار نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد.

 

بهبود سریعتر و نتایج فوری

 

روش کار چیست؟

 

لیزرها از نور متمرکز استفاده می کنند که گرمای شدید و دقیقی تولید می کند. انواع مختلفی از جراحی لیزر پروستات وجود دارد که سه مورد زیر برجسته است:

 

تبخیر فتو ﺳﻠﻜﺘﻴﻮ پروستات (PVP): در این حالت لیزر بافت اضافی را ذوب کرده یا بخار می کند.

لیزر هولمیوم پروستات: مشابه تغییرات قبلی ، اما در این نوع از لیزر متفاوتی استفاده می شود.

انسداد هسته پروستات با لیزر هولمیوم: در اینجا ، لیزر بافت اضافی را قطع می کند و سپس بافت پروستات را به قطعات کوچک تقسیم می کند تا متخصص آن را خارج کند. وقتی پروستات بسیار بزرگ است ، این بهترین انتخاب است.

 

صرف نظر از روش ، بیمار با ارزیابی سلامت شروع می کند تا ببیند آیا جراحی برای آنها مناسب است یا خیر. در صورت لزوم ، عمل جراحی در اتاق عمل انجام می شود که در آن بیمار ابتدا بیهوشی اپیدورال را دریافت می کند. سپس پزشک یک کابل را از طریق مجرای ادرار وارد می کند و یک دستگاه نوری را هدایت می کند.

 

همان لیزر دارای اثر انعقاد نوری است که زخم را می بندد تا از خونریزی ، مرگ شدید سلولی و تحریک جلوگیری شود. در این روش بهبودی سریع است و بندرت از 24 ساعت تجاوز می کند.

 

خطرات و جنبه های جالب دیگر لیزر پروستات

 

علائمی مانند سوزش یا افزایش ادرار تنها در 5٪ موارد ظاهر می شود ، اما معمولاً با درمان ضد التهابی به سرعت از بین می رود. فقط در 3٪ موارد خون در ادرار بیمار وجود دارد. و این می تواند با نوشیدن مایعات بیشتر حل شود.

 

به طور متوسط ​​، کسانی که این عمل را انجام می دهند ، جریان ادرار خود را تا 200 درصد افزایش می دهند. و میزان رضایت در این بیماران حدود 95 درصد است. به طور معمول ، تنها دو تا سه روز طول می کشد تا بیماران به فعالیت های عادی خود بازگردند.

 

همانطور که اشاره کردیم ، این روش راحت تر از جراحی سنتی است و یک گزینه درمانی است که می توانید با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید. اگر مشکل پروستات دارید ، یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند مراحل دقیق را توضیح دهد.

 

ارم بلاگ

تگ ها :   لیزر پروستات

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده