خرید از سراسر دنیا


» خواص شگفت انگیز لیمو

خواص شگفت انگیز لیمو

 10 روش عالی برای استفاده از لیمو

 

هم پوست و هم خود لیموترش کاربردهای بیشماری دارند که می تواند برای برخی از بیماریهای داخلی و خارجی مفید باشد. در این مقاله ما راجع به 10 مورد شگفت انگیز راع به لیمو صحبت خواهیم کرد.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

لیمو یک میوه فوق العاده است که همیشه باید در خانه داشته باشید. لیمو نه تنها در آشپزی ، بلکه در درمان بسیاری از مشکلات روزانه نیز میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

در این مقاله ، ما 10 روش شگفت انگیز ، ارزان و موثر برای استفاده از لیمو را به شما نشان می دهیم.

 

1. اثر سم زدایی دارد

 

این میوه دارای خاصیت پاک کنندگی است. به همین دلیل ، به پاکسازی سموم تجمع یافته در بدن شما و جلوگیری از ایجاد بیماریها و اختلالات مزمن کمک می کند.

 

نوشیدن آب لیمو هر روز ، به ویژه با معده خالی ، یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از یبوست ، سوزش سر دل ، سنگ کلیه ، فشار خون بالا و مشکلات مشابه و پاکسازی بدن است.

 

2. برای کم خونی خوب است

 

افراد کم خون باید بدانند که ویتامین C موجود در لیمو به بدن آنها در پردازش آهن موجود در غذا کمک می کند. به همین دلیل ، این عادت را فراموش نکنید که چند قطره را در وعده های غذایی خود داشته باشید.

 

3. پوست را سفید می کند

 

آب لیمو یک راه حل موثر برای سفید کردن مناطقی است که ممکن است به مرور زمان تیره شوند ، مانند زیر بغل ، و برای از بین بردن و جلوگیری از لکه های پوستی بسیار مفید است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هفته ای یکبار نصف لیمو را روی محل مشکل دار بمالید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

4. به نظافت خانه کمک میکند

 

آیا محصولات پاک کننده شما تمام شده است یا می خواهید از یک محصول کم تهاجم تر در خانه خود استفاده کنید؟ لیمو به همراه سرکه و جوش شیرین ممکن است بهترین گزینه ای باشد که در دسترس دارید.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

این میوه راهی بسیار موثر برای از بین بردن روغن ، بوی بد ، باکتری ها و میکروب ها است. در واقع ، وقتی آبلیمو را کمی به مواد شوینده ای که به طور مرتب هنگام شستن لباس های خود استفاده می کنید اضافه کنید ، رنگ لباس های شما به شادابی قبلی خود برمی گردد.

 

5. پوست لیمو نیز کاربرد فراوانی دارد

 

اگر در خانه گل گیاه دارید و نمیخواهید گیاهان شما در معرض حشرات قرار گیرند ، میتوانید از مقداری پوست لیمو برای دور کردن حشرات استفاده کنید.

 

همچنین توصیه می کنیم پوست این مرکبات را رنده کرده و فریز کنید. بنابراین ، هنگامی که می خواهید طعم متفاوتی را به غذای خود اضافه کنید ، می توانید از آن برای تهیه هر سس یا دسری استفاده کنید.

 

6. استفاده از لیمو در انواع نوشیدنی ها

 

اگر با نوشیدن آب زیاد در طول روز مشکل دارید یا می خواهید کمی طعم به نوشیدنی خود اضافه کنید ، می توانید آب لیمو را جایگزین آب کرده و یا مکعب یخ ترکیب شده با قطعات لیمو را تهیه کرده و به هر آب میوه ، نوشابه یا چای که دوست دارید اضافه کنید. شما حتی می توانید طعم این نوشیدنی ها را با افزودن برگ نعناع ، زغال اخته یا یک تکه ای از پوست لیمو غنی کنید.

 

7. یک داروی ضدافسردگی طبیعی

 

لیمو ، مانند سایر مرکبات ، دارای خواص تقویت کننده خلق و خو است و از غم و افسردگی جلوگیری می کند. به همین دلیل توصیه می کنیم همیشه این میوه را در خانه داشته باشید. با آنها لیموناد درست کنید و از پوست لیمو به عنوان خوشبو کننده اتاق استفاده کنید.

 

8. دهانشویه

 

وقتی گلوی شما درد می کند و شما را اذیت می کند ، می توانید با لیمو غرغره کنید. می توانید مقداری لیمو به آب داغ اضافه کنید و در صورت تمایل کمی عسل به آن اضافه کنید. اگر چندین بار در روز از آن استفاده کنید ، خواهید دید که دهانشویه چقدر موثر است.

 

9. با میگرن خداحافظی کنید

 

طبق درمانی که از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است ، برای از بین بردن میگرن ، یک لیمو را از وسط نصف کرده و به مدت 10 دقیقه روی هر دو مچ دست خود بگذارید.

 

می توانید از نوار چسب برای فیکس کردن آنها روی مچ دست خود استفاده کنید. خواص درمانی لیمو از طریق منافذ پوست شما عبور کرده و به خون شما می رسد.

 

10. ضد عفونی کننده ارزان

 

اگر می خواهید زخمی را ضد عفونی کنید یا سطحی را تمیز کنید ، از آب لیمو استفاده کنید. توصیه می کنیم برای جلوگیری از تحریک نواحی حساس بدن ، آن را با آب رقیق کنید. این یک راه حل سریع و ارزان است که همیشه می توانید هر زمان که می خواهید چیزی را فوراً ضد عفونی کنید ، استفاده کنید.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده