خرید از سراسر دنیا


» چرا پیر میشویم؟

چرا پیر میشویم؟

چرا ما پیر می شویم / علل آن را کشف کنید

 

این سوال در ذهن همه ما انسان ها پیش می آید که چرا ما پیر میشویم . پیری یک فرایند فیزیولوژیکی اجتناب ناپذیر است. ما آنچه را که باید در مورد آن بدانید با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

همه ما با یک سرعت یا به یک شیوه پیر نمی شویم ، اما واضح است که پیری یک فرایند فیزیولوژیکی اجتناب ناپذیر است که تغییرات زیادی را در بدن ما به ارمغان می آورد.

 

اما چرا ما پیر می شویم و واقعاً در بدن ما چه می گذرد که این اتفاق می افتد؟

 

پیری چیست؟

 

پیری به عنوان مجموعه ای از تغییرات است که در بدن از نظر مورفولوژیکی و عملکردی در نتیجه گذر زمان رخ می دهد. این فرایند به این معنی است که بدن بطور کلی به تدریج توانایی های خود را از دست می دهد. در نهایت ، نقص در عملکرد یک یا چند اندام منجر به مرگ فرد می شود.

 

به لطف پیشرفت های علمی ، امید به زندگی افراد بطور قابل توجهی افزایش یافته است ، به ویژه در کشورهای توسعه یافته. اما پیری فرآیندی است که علاوه بر اجتناب ناپذیر ، هنوز بسیاری از مردم را می ترساند.

 

علم در رمزگشایی آنچه در واقع در طول روند پیری اتفاق می افتد پیشرفت فزاینده ای داشته است. کارشناسان تغییرات متفاوتی را که در سطح مولکولی اتفاق می افتد کشف کرده اند که ممکن است تغییراتی را که در انسان در مقیاس بزرگ مشاهده می کنیم توضیح دهد. برخی از این تغییرات به شرح زیر است:

 

آسیب به ژنوم

 

ژنوم مجموعه ای از مواد ژنتیکی است که از DNA موجود در هر سلول بدن ما تشکیل شده است. این شامل اطلاعاتی در مورد شکل گیری و عملکرد هر قسمت از بدن انسان است. با گذشت زمان ، عوامل فیزیکی و شیمیایی و حتی خود فرد به طور مستمر به ژنوم آسیب می رسانند.

 

DNA خود مکانیزمی برای تشخیص و ترمیم آسیب دارد. با این حال ، با گذشت سالها ، تغییرات بزرگتر می شوند و مکانیسم شروع به خراب شدن می کند. در نتیجه ، سلولها و اندامها ممکن است آنطور که باید کار نکنند و مثلاً سرطان شروع به شکل گیری کند.

 

بی ثباتی تلومر

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 

DNA ما در کروموزومها ، شکل متراکم مواد ژنتیکی ، سازماندهی شده است. آنها به ویژه در تقسیم سلولی اهمیت دارند. تلومرها انتهای این کروموزوم ها هستند. آنها مسئول ایجاد ثبات در ساختار و کمک به تقسیم سلولی به درستی هستند.

 

با این حال ، این تلومرها با تقسیمات پی در پی سلول کوتاه می شوند. در نتیجه ، ثبات در ژنوم از بین می رود که در نهایت منجر به آسیب و جهش بیشتر سلول می شود.

 

از دست دادن تعادل پروتئین


مواد ژنتیکی ما حاوی اطلاعات لازم برای تشکیل و سازگاری ساختاری پروتئین ها است. پروتئین ها مولکول های بسیار مهمی در بدن ما هستند. آنها عملکردهای مختلفی را انجام می دهند ، مانند حمل مواد مورد نیاز بدن ، حمایت از ساختارهای خاص یا انتقال پیام.

 

هنگامی که DNA آسیب می بیند ، دستورالعمل هایی که به این مولکول ها اجازه می دهد به درستی شکل گرفته و جمع شوند ، با خطا در عملکرد رو به رو میشوند. این امر منجر به تشکیل پروتئین هایی می شود که نمی توانند به درستی کار کنند.

 

اگر این امر در مقیاس بزرگ اتفاق بیفتد و بسیاری از بیماریها جمع شوند ، فرآیندهای بدن انسان تحت تأثیر قرار می گیرد. هرچه آسیب ژنتیکی بیشتر باشد ، پروتئین های بیشتری در وضعیت نامناسب قرار می گیرند و عملکردهای بیشتری از کار می افتند. بنابراین ، همه چیز با افزایش سن ارتباط دارد.

 

تغییرات دیگر

 

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا ، تعدادی از تغییرات دیگر نیز در سلول ها رخ می دهد. برخی از آنها به شرح زیر است:

 

از بین رفتن سلولهای بنیادی که این سلول ها توانایی تقسیم و تولید سلولهای جوان را دارند.


مشکلات ارتباطی سلولی که ممکن است ناشی از پروتئین های ناکارآمد باشد که در بالا ذکر کردیم و مانند آن.


تجمع مواد سمی در میتوکندری به دلیل فرآیندهای تنفسی.

 

همه این تغییرات و فرآیندهای رخ داده در سطح مولکولی باعث اختلال در عملکرد اندام ها و سیستم های بدن می شود. این از دست دادن عملکرد چیزی است که ما با افزایش سن مشاهده می کنیم.

 

علاوه بر این ، نباید فراموش کنیم که افزایش سن تنها به ژنتیک ما بستگی ندارد. شیوه زندگی ما و مواد و شرایطی که در معرض آن قرار داریم نیز تأثیر بسزایی دارد.

 

بنابراین ، حفظ یک شیوه زندگی سالم شامل رژیم غذایی سالم ، ورزش و اجتناب از موادی که ممکن است مضر باشند ، مانند دخانیات یا الکل ، بسیار مهم است. پیری اجتناب ناپذیر است ، اما هر کسی می تواند سعی کند آن را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذراند.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده