خرید از سراسر دنیا


» دو زبانه بودن و تاثیر آن بر مغز

دو زبانه بودن و تاثیر آن بر مغز

آیا دو زبانه بودن زوال عقل را کند می کند؟

 

داده های تجربی چندین مطالعه نشان می دهد که دو زبانه بودن زوال عقل را کند می کند. مطالعات در سراسر جهان به همین نتیجه رسیده اند: یادگیری زبان دوم مغز را برای مدت طولانی تری جوان نگه میدارد..

 

بر اساس مطالعات متعدد ، دوزبانگی می تواند زوال عقل و به ویژه بیماری آلزایمر را کند کند. یکی از قابل توجه ترین مطالعات ، زیر نظر اساتید دانشگاه یورک در تورنتو است. این تحقیق توسط الن بیالیستوک انجام شد.

 

بیالیستوک و تیمش به این نتیجه رسیدند که صحبت یا یادگیری صحبت کردن با یک زبان دیگر می تواند شروع آلزایمر را تا پنج سال به تعویق بیاندازد.این امر بر اساس داده های پرونده پزشکی 200 نفر تشخیص داده شده است.

 

این اولین تحقیق و مطالعه بیالیستوک نیست که نشان می دهد : دوزبانگی در برابر زوال عقل محافظت می کند. او قبلاً یک مطالعه مشابه را با 184 بیمار در سال 2007 انجام داد و نتایج یکسان بودند. به گفته بسیاری از متخصصان ، یادگیری یک زبان جدید بهترین آموزش مغزی است که یک فرد می تواند انجام دهد.

 

دوزبانگی زوال عقل را کند می کند

 

یادگیری و استفاده از یک زبان دیگر شامل تمرین انواع عملکردهای پیچیده مغز است. دکتر بیالیستوک خاطرنشان می کند که گویندگان دو یا چند زبان دائماً عملکردهای اجرایی مغز را انجام می دهند. مغز با این تمرینات موازی بین واژگان و ساختارهای هر زبان نوعی ژیمناستیک را انجام می دهد.

 

عملکردهای اجرایی نه تنها امکان مقایسه و ترجمه بین دو زبان را فراهم می کند ، بلکه زمینه را برای توسعه سایر مهارت ها و عملکردها نیز فراهم می کند. همچنین ، دوزبانگی زوال عقل را کند می کند ، هوش را بهبود می بخشد و به طور کلی شما را در سایر کارهای فکری موفق تر می کند.

 

به تمام این دلایل ، بیالیستوک به این نتیجه رسید که دوزبانگی نحوه عملکرد مغز انسان را تغییر می دهد. این کار باعث کارآمدتر شدن عملیات مغز می شود و همچنین شروع آلزایمر و دیگر انواع زوال عقل را به طور متوسط ​​احتمالاً چهار تا پنج سال به تأخیر می اندازد.

 

همچنین در مورد رابطه بین دوزبانگی و حفظ یا بدتر شدن عملکردهای مغز تحقیقاتی انجام شده است. این تحقیقات بر این باورند که ، مغز یک فرد دو زبانه با یک فرد تک زبانه متفاوت است.

آنچه یک فرد دو زبانه ایجاد می کند نوعی عملکرد تعدیل است. این یک کنترل است که هنگام صحبت به یکی از دو زبان ، توسعه فعالیت های ذهنی و حرکتی را هدایت می کند.

 

یادگیری زبان دوم به عنوان یک ذخیره شناختی عمل می کند. فقط یادگیری زبان کافی نیست ، چند سال تمرین لازم است. بنابراین یادگیری یک زبان جدید به یک عامل محافظ در برابر زوال عقل و اختلال شناختی تبدیل می شود.

 

زوال شناختی و هوش

 

پروفسور توماس باک یکی از اعضای مرکز پیری شناختی و اپیدمیولوژی شناختی در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند است. او همچنین نویسنده برخی از مطالعات منتشر شده در Annals of Neurology است. توماس همچنین اعتراف می کند که یادگیری زبان دوم از زوال عقل جلوگیری می کند و افت شناختی را کند می کند.

 

مدل تحقیقاتی باک در جهان بی نظیر است. او و تیمش داده های 835 نفر را که در تست هوش شرکت کرده بودند ، در سنین 11 و 73 سال ، تجزیه و تحلیل کردند. زبان مادری همه افراد شرکت کننده در این مطالعه انگلیسی بود.

 

در آزمایش دوم ، 262 نفر گزارش کردند که می توانند به دو زبان صحبت کنند. از این تعداد ، 195 نفر زبان دوم را قبل از 18 سالگی و مابقی آن را در سنین بالاتر آموخته بودند. نتایج نشان داد که همه شرکت کنندگان دو زبانه مهارت های شناختی بالاتری نسبت به سایرین و همچنین توانایی های فکری بیشتری داشتند.

 

در نهایت ، باک گفت که یادگیری زبان دوم قطعاً زوال شناختی را کند می کند. او اشاره می کند که این تأثیر برای دو زبانه ها و چند زبانه ها یکسان است. بنابراین ، چه دو یا پنج زبان یاد بگیرید ، مغز شما نیز به همان شیوه تغییر می کند. نتایج همه این مطالعات دلیل دیگری برای یادگیری زبان دیگر است.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده