دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» علت سوزش و داغ شدن ناگهانی کف پا

علت سوزش و داغ شدن ناگهانی کف پا

داغ شدن ناگهانی پا می تواند دلایل زیادی داشته باشد. در برخی موارد ، این مشکل فقط بخاطر انتخاب کفش های نامناسب است ، اما در موارد دیگر با مشکلات سلامتی همراه است که می تواند جدی باشد.

 

احساس گرم شدن پا یک بیماری نسبتاً شایع است. گاهی اوقات با سوزن سوزن شدن ، بی حسی و درد در این ناحیه همراه است. با این حال ، این یک علامت است که باید مراقب آن باشید. این همیشه نشان دهنده یک مشکل جدی برای سلامتی نیست ، اما شما نیز نباید از آن غافل شوید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

دلایل تجربه این احساس متفاوت است. در بیشتر موارد ، علت آن مشکلات عصبی است. با این حال ، شما نباید سایر علل زمینه ای را نادیده بگیرید. در هر صورت این احساس هرگز طبیعی نیست که پای شما نگهان داغ و یا سوزن سوزن شود.

 

اگر احساس می کنید پاهایتان ناگهان داغ میشوند ، باید با پزشک خود مشورت کنید.به احتمال زیاد اولین پیشنهاد پزشک به شما تعویض کفش هایتان در موارد خفیف خواهد بود و در صورت وجود سوء ظن جدی تر ، پزشک شروع به معاینه سیستم عصبی یا گردش خون شما می کند.

 

احساس گرم شدن پاها

 

افرادی که احساس می کنند پاهایشان ناگهان داغ میشوند ، اغلب این احساس را در کف پا تجربه می کنند ، اما همچنین سوزش در پشت پا و حتی در مچ پا احساس می شود. گاهی اوقات احساس گرما به پشت ساق پا می رسد.

 

بیشتر اوقات ، احساس سوزن سوزن شدن وجود دارد یا احساس سوزن سوزن شدن در همان ناحیه ای است که گرما در آن احساس می شود. این احساس ممکن است غیرقابل تحمل شود که تا جایی احساس می کنید نیاز دارید پای خود را روی سطح سرد قرار دهید.

 

در برخی موارد ، این احساس گاه به گاه و موقتی است ، اما در مواقعی دیگر مکرر می شود. سناریوی دوم علامتی است که به سندرم گریرسون گوپالان یا سندرم سوزش پا معروف است. یکی از ویژگی های بارز این است که احساس در شب شدید تر می شود و در طول روز بهبود می یابد.

 

دلایل اصلی احساس سوزش پا

 

دلایل اصلی سوزش پا عبارتند از:

 

نوروپاتی محیطی: این وضعیتی است که در آن فیبرهای عصبی آسیب دیده وجود دارد ، بنابراین فعالیت شدیدتر باعث ایجاد گرما و درد در پا می شود. اغلب این حالت با بی حسی و سوزن سوزن شدن همراه است.

 

مشکلات گردش خون: هنگامی که تولید گلبول های قرمز افزایش می یابد ، احساس سوزش در پا ایجاد می شود. این امر باعث غلیظ شدن خون و تولید گرما به ویژه هنگام خواب می شود.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 

مشکلات پوستی: گاهی اوقات احساس سوزش از داخل بدن ایجاد نمی شود ، بلکه به دلیل مشکل پوستی مانند درماتیت ، قارچ یا آلرژی ایجاد می شود. این اغلب با تاول ، زخم ، بثورات یا سایر تظاهرات پوستی همراه است.

 

کمبود ویتامین B: پزشکان معتقدند کمبود ویتامین B12 ، B3 ، B1 و B6 به دلیل تغییر متابولیسم ناشی از آن ، یکی از شایع ترین علل سوزش پا است.

 

همه این علل می توانند اولیه یا ثانویه باشند. به عبارت دیگر ، آنها ممکن است منبع مستقیم مشکل یا نتیجه یک بیماری زمینه ای باشند. به عنوان مثال ، دیابت اغلب علت نوروپاتی محیطی است.

 

دلایل بیشتر

 

اگرچه شایع تر از موارد ذکر شده در بالا وجود ندارد ، اما دلایل دیگری برای داغ شدن ناگهانی پا وجود دارد. مانند:

 

تغییرات هورمونی: در روزهای قبل و در دوران قاعدگی ، زنان ممکن است گرمای بیشتری را در پاهای خود احساس کنند.

 

مشکلات عصبی: بیماری های ستون فقرات یا نخاع باعث ایجاد احساس گرما در پا می شود. اغلب این با درد در پوست همراه است.

 

فاشیای پلانتار: فاشیای پلانتار التهاب فاسیای پا است ، بافتی در کف پا که از پاشنه تا انگشتان پا امتداد دارد. این حالت هنگام راه رفتن یا دویدن باعث سوزش و ناراحتی می شود.

 

عفونت ها: میکروارگانیسم های مهاجمی که باعث التهاب در اعصاب محیطی می شوند باعث درد ، سوزن سوزن شدن و گرما در این ناحیه می شوند. این در موارد تبخال زوستر (زونا)  ، مونونوکلئوز و سندرم گیلن باره (نوعی اختلال خود ایمنی نادر) نیز مشاهده می شود.

 

علل مختلف گرم شدن پا نیاز به مشاوره پزشکی دارد

 

همانطور که می بینید دلایل زیادی می تواند باعث سوزش و داغ شدن ناگهانی در پا شود. به همین دلیل ، مشورت با پزشک برای بررسی علت این علامت نگران کننده بسیار مهم است.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده