دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» فیبرومیالژیا چیست ؟

فیبرومیالژیا چیست ؟

فیبرومیالژیا

 

فیبرومیالژیا بیماری است که باعث درد شدید در مفاصل می شود.

فیبرومیالژیا یک بیماری است که با درد گسترده اسکلتی عضلانی مشخص می شود. محققان بر این باورند که فیبرومیالژیا با تأثیر بر نحوه پردازش سیگنال‌های درد توسط مغز، احساس درد را تقویت می‌کند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

بسیاری از افراد مبتلا به فیبرومیالژیا همچنین دارای سردردهای تنشی، اختلالات مفصلی، سندرم روده تحریک پذیر، اضطراب و افسردگی هستند. در حالی که برخی ممکن است با داروهایی که مصرف می کنند کیفیت زندگی بهتری داشته باشند، برخی دیگر نمی توانند درد طاقت فرسایی را که علائمشان به همراه دارد تحمل کنند.

 

در این مقاله در مورد این بیماری و کنار آمدن با آن صحبت خواهیم کرد.

 

علائم

 

فیبرومیالژیا بیماری است که در آن افرادی که از آن رنج می برند از درد مفاصل و عضلات رنج می برند. همچنین با بسیاری از سردردها، خستگی مزمن و مشکلات خواب همراه است.

 

 

علائم گاهی پس از ضربه فیزیکی، جراحی، عفونت یا استرس روانی قابل توجه شروع می شود. در موارد دیگر، علائم به تدریج در طول زمان بدون یک رویداد محرک ایجاد می شوند.

 

درمان فیبرومیالژیا

 

این بیماری نیاز به درمان دارویی دارد. برخی از رایج ترین آنها داروهای ضد افسردگی، مسکن ها یا داروهای ضد تشنج هستند. با این حال، رژیم غذایی مناسب، ورزش سبک و استراحت نیز توصیه می شود.

 

بنابراین، افرادی که از فیبرومیالژیا رنج می برند باید تمام تلاش خود را برای مراقبت از خود انجام دهند. به همین ترتیب، افرادی که با این بیماران زندگی می کنند باید نیازهای فرد آسیب دیده را درک کنند.

 

فیبرومیالژیا باید با داروها، تغذیه خوب و ورزش سبک درمان شود.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

فیبرومیالژیا یک بیماری است با علائم ظاهری همراه نیست بلکه مبتلایان این بیماری تنها علائم را حس میکنند.

 

برخی از بیماران حتی با پوشیدن لباس نیز مشکل دارند . بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری حتی نمی توانند با پتو یا ملحفه بخوابند. این به این دلیل است که احساس سنگینی و درد در پاها، بازوها یا کمر آنها به اندازه کافی قوی است که از استفاده از این وسایل خودداری کنید. استفاده از سوتین نیز برای بانوان مبتلا به این بیماری میتواند آزار دهنده باشد.

 

این واقعیت که آنها درد مداوم را احساس می کنند، وضعیتی است که می تواند بسیاری از زمینه های زندگی این افراد را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، این بیماری می تواند منجر به اختلالات روانی و بدتر شدن کیفیت زندگی آنها شود.

 

گاهی اوقات نمی توانند افرادی را که دوستشان دارند لمس کنند زیرا تماس آنها به فرد مبتلا صدمه می زند.

 

به طور کلی، این افراد می توانند از نظر روانی آسیب پذیر باشند که می تواند منجر به شرایطی مانند افسردگی و اضطراب شود.

 

داروهایی که برای افراد مبتلا در دسترس است بر پایه داروهای ضدافسردگی و مسکن‌ها برای درد هستند. خوشبختانه، این داروها به بسیاری از افراد کمک می کند تا کمی ثبات داشته باشند و زندگی کم و بیش عادی داشته باشند.

 

با این حال، فیبرومیالژیا با اختلالات خواب و خلق و خوی همراه است. بنابراین، افرادی که با آن زندگی می کنند باید یاد بگیرند که چه چیزی می تواند به آنها کمک کند.  بنابراین حمایت از فرد مبتلا به این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

 

همچنین همیشه لازم است که به متخصص مربوطه مراجعه کنیم تا در مورد نحوه درمان فردی که از این بیماری رنج می برد به ما مشاوره دهد.

 

در نتیجه

 

به طور خلاصه می توان گفت که برای مقابله با درد این بیماری ، باید زندگی با آن را یاد گرفت. اول، باید بپذیریم که مزمن است و به ناچار برخی از جنبه های زندگی ما را مشروط خواهد کرد.

 

 

به همین ترتیب، پایبند بودن به استراتژی هایی که به مقابله با فیبرومیالژیا برای دستیابی به کیفیت زندگی بهتر کمک می کند، حیاتی است. این استراتژی هاشامل حمایت خانواده و دوستان ، سبک زندگی سالم ، ورزش سبک و استراحت کافی می شود.

 

اگر در مورد این بیماری سوالی دارید یا اگر از بستگان فرد مبتلا هستید و به دنبال کمک میگردید، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده