خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا میدانید مغز انسان قهوه را دوست دارد ؟

آیا میدانید مغز انسان قهوه را دوست دارد ؟

آیا می دانستید مغز شما قهوه را دوست دارد؟ زیرا به جوان ماندن کمک می کند!

 

آیا می دانید برای جوان نگه داشتن مغز و پیشگیری از بیماری های عصبی چند فنجان قهوه باید بنوشید؟

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

اکثر انسان ها طعم قهوه را دوست دارند، در واقع مغز انسان نیز قهوه را دوست دارد. با این حال، ممکن است از خود بپرسید که آیا آنقدر که به نظر می رسد برای سلامتی شما مفید است یا خیر.

 

قهوه یک محرک طبیعی است، بنابراین گاهی اوقات ممکن است نگران بالا رفتن فشار خون یا ایجاد سردرد شوید.

 

راز واقعی برای سالم سازی قهوه برای همه، مصرف متعادل آن است. دو لیوان (حدود 200 میلی لیتر) در روز کافی است. به این ترتیب می توانید سلامت کبد خود را بهبود بخشید، انرژی بگیرید و حتی خلق و خوی خود را بهبود بخشید.

 

این مقاله خلاصه‌ای از نحوه عملکرد مفید، مبارزه با چاقی، کمک به تنظیم سطح کلسترول و سایر فوایدی که تا حد زیادی به بدن منحصر به فرد هر شخص بستگی دارد، ارائه می‌کند. بنابر این، مصرف این نوشیدنی می تواند بسیاری از مزایای جالب را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

در ابتدا اگر عضوی در بدن ما وجود داشته باشد که از این ماده سود می برد، آن مغز ماست. دلیل آن را توضیح خواهیم داد و از شما دعوت می کنیم با خیال راحت از فنجان صبحگاهی قهوه خود لذت ببرید!

 

برای همه شمایی که عاشق قهوه هستید، مطالب زیر خوشحال کننده خواهند بود :

 

کافئین در واقع یک ترکیب شیمیایی است که به نام 1،3،7-تری متیل گزانتین (C8H10N4O2) شناخته می شود. بیش از 60 نوع قهوه در جهان وجود دارد که این نوع ترکیب را می توان در چای سیاه و سبز نیز یافت.

 

اثر فعال کنندگی این ماده بین 1 ساعت تا 3 ساعت باقی می ماند. همین برای شروع یک روز پرانرژی کافی است.

 

همچنین قهوه :

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

1.  از زوال شناختی ناشی از استرس و افزایش سن جلوگیری می کند.


بر اساس مطالعه ای که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است، قهوه ممکن است زوال شناختی را به تاخیر بیندازد و باعث شود بیماری هایی مانند آلزایمر دیرتر ظاهر شوند.

 

این مطالعه در دانشگاه های فلوریدا و میامی (ایالات متحده آمریکا) انجام شد و به این نتیجه رسید که مصرف منظم دو فنجان قهوه در روز از شروع زوال عقل در افراد بالای 65 سال جلوگیری می کند یا آنرا به تاخیر می اندازد.

 

اساسا، آنها دریافتند که کافئین به عنوان یک ماده نگهدارنده عمل می کند تا اتصالات مغزی ما به عملکرد طبیعی خود ادامه دهند و از زوال و ظهور پلاک های میلین که باعث شروع آلزایمر می شوند جلوگیری می کند.

 

استرس چطور؟ آیا نوشیدن قهوه در زمانی که روزی پر از اضطراب و استرس داریم اشکالی ندارد؟

 

این واقعیت نیز توجه شما را جلب خواهد کرد :

 

طبق مطالعه ای که در مجله British Journal of Applied Social Psychology منتشر شده است، نوشیدن قهوه به میزان متوسط ​​(بیش از 2 فنجان در روز) فقط برای زنان در موقعیت های استرس زا مناسب است، اما برای مردان مناسب نیست.

 

این مطالعه نشان داد که سطح دوپامین زنان با قهوه افزایش می‌یابد، که باعث می‌شود آنها در کار مؤثرتر باشند و روی کار تمرکز بیشتری داشته باشند. اما در مردان تحریک پذیری و حتی پرخاشگری آنها را افزایش می دهد.

 

2. قهوه به تمرکز شما کمک می کند.


قهوه حافظه ما را بهبود می بخشد، اما فقط حافظه کوتاه مدت. بنابراین، کافئین می تواند فرآیندهای شناختی اولیه ما مانند حافظه و توجه را بهبود بخشد، به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نکنیم. همیشه باید در نظر داشت که نباید زیاده روی کرد.

 

مصرف قهوه ما را قادر می سازد تا ظرفیت حافظه خود را بهبود بخشیم و تا زمانی که اثر کافئین باقی بماند، می توانیم روی همه چیز بهتر تمرکز کنیم. اما مهم است که بدانید وقتی قهوه را با شیر یا طعم دهنده بیش از حد مخلوط می کنیم، این فواید کاهش می یابد.

 

3. کافئین ممکن است علائم پارکینسون را کاهش دهد و به تاخیر در شروع آن کمک کند.


افرادی که قبلاً به بیماری پارکینسون (نوعی اختلال پیشرونده سیستم عصبی است که بر روی حرکت تأثیر می گذارد) مبتلا هستند، می توانند بعد از یک فنجان قهوه صبحگاهی از بی خوابی خود خلاص شوند.

 

علاوه بر این، تا زمانی که مصرف قهوه منظم باشد، اجتماعی تر، فعال تر هستند و مهارت های حرکتی خود را بهبود می بخشند.

 

روند تخریب عصبی این بیماری با کافئین قابل درمان است. بنابراین مطالعات و آزمایشاتی که در حال حاضر در سراسر جهان در حال انجام است ادامه دارد.

 

در نتیجه، تا زمانی که روزانه دو فنجان به طور منظم مصرف کنیم، نه تنها سلامت کبد خود را بهبود می‌بخشیم، بلکه از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرده و آن را به تاخیر می‌اندازیم.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده