خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» همه چیز راجع به سیگار الکترونیکی

همه چیز راجع به سیگار الکترونیکی

سیگار الکترونیکی ، ویپ یا پاد


سیگار الکترونیکی ، وسیله الکترونیکی است که حس سیگار کشیدن و مصرف تنباکو را شبیه سازی می کند.


این وسیله از یک اتمایزر، یک منبع تغذیه مانند باتری و یک ظرف مانند یک کارتریج یا مخزن تشکیل شده است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

کاربر به جای دود، بخار را استنشاق می کند. عملکرد دستگاه به صورتی است که محلول مایعی به نام e-liquid را تبخیر می‌کند و آنرا به بخار سرد تبدیل میکند.


فرایند سیگار الکترونیکی با کشیدن یک پک و فشار دادن یک دکمه شروع میشود.


منبع تغذیه این وسیله عموما باطری است که به وسیله usb شارژ میشود.


جویس های مورد استفاده برای این دستگاه ، در برند ها و طعم های مختلف وجود دارد و نیکوتین موجود در آنها بسته به نوع نیاز کاربر متفاوت و قابل انتخاب است.



انواع سیگار الکترونیکی


همچنین انواع مختلفی از سیگارهای الکترونیکی از جمله یکبار مصرف، شارژی، دوکاربرده و... وجود دارد. با این حال شکل ظاهری برخی از آنها ، شبیه سیگارهای سنتی هستند، و بیشتر مدل های این وسیله قابلیت استفاده مجدد را نیز دارند.


مزایا و معایب

این وسیله احتمالاً به طور قابل توجهی کمتر از سیگار کشیدن مضر است. (امید به زندگی افراد سیگاری حداقل 10 سال کمتر از افراد غیرسیگاری است) اما با این حال به دلیل نو ظهور بودن این دستگاه ، اطلاعات دقیقی از عوارض استفاده ی بلند مدت از آن ، وجود ندارد.


بخار سیگار الکترونیکی حاوی سموم کمتری، در مقادیر کمتر، نسبت به دود سیگار است. اگر چه نیکوتین اعتیاد آور است، اما به خودی خود خیلی مضر نیست.


برای افرادی که سعی در ترک سیگار با کمک پزشک دارند، سیگارهای الکترونیکی نرخ ترک بالاتری نسبت به درمان های جایگزین دارند.


از زمان ورود این وسیله به بازار در حدود سال 2003، استفاده از سیگارهای الکترونیکی به سرعت افزایش یافته است.

در سال 2011 حدود 7 میلیون کاربر بزرگسال از سیگار الکترونیکی در سراسر جهان استفاده میکردند .

در سال 2020 ، این عدد به 68 میلیون نفر افزایش یافت.

افزایش بیشتر به 82 میلیون در سال 2021 وجود داشت. تصور می شود که این افزایش به دلیل بازاریابی هدفمند و اینکه سیگارهای الکترونیکی ایمن تر از تنباکو هستند، باشد.


بیشترین استفاده از سیگار الکترونیکی در چین، ایالات متحده و اروپا است که در بین آنها چین بیشترین مصرف کننده سیگار الکترونیکی را دارد.


در سرتاسر جهان، تعداد فزاینده‌ای از جوانان در حال استفاده از سیگار الکترونیکی هستند.

با دسترسی به سیگارهای الکترونیکی، مصرف تنباکو در جوانان حدود 75 درصد کاهش یافته است.


اکثر کاربران جوان سیگار الکترونیکی ، هرگز سیگار نکشیده اند، اما اقلیتی قابل توجه از جوانان نیز وجود دارند که هم سیگار می کشند و هم از ویپ استفاده میکنند.


به طور کلی پزشکان به افرادی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند سیگار را ترک کنند توصیه می‌کنند از سیگارهای الکترونیکی به عنوان یکی از گام‌های اصلی برای کاهش بیماری‌های مرتبط با سیگار استفاده کنند.


این در حالی است که FDA در سال 2015 اعلام کرد که شواهد کافی برای توصیه سیگارهای الکترونیکی وجود ندارد زیرا تعادل فواید و مضرات آن قابل تعیین نیست. FDA در بررسی مجدد در سال 2021 نیز به همین نتیجه رسید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


تعداد کمی از مطالعات به این موضوع پرداخته اند که آیا استفاده از سیگارهای الکترونیکی ، تعداد سیگارهای مصرفی افراد سیگاری را کاهش می دهد یا خیر؟

استفاده از سیگار الکترونیکی ممکن است تعداد سیگارهای مصرفی در طی روز را کاهش دهد، اما کشیدن تنها یک تا چهار نخ سیگار در روز، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در مقایسه با سیگار نکشیدن به شدت افزایش می دهد.


در مقایسه با سیگار ، سیگار الکترونیکی قابلیت استفاده مجدد دارند بنابراین، ضایعات پس از استفاده به شکل ته سیگار در بر ندارند. سیگارهای سنتی معمولاً در اقیانوس‌ها و آبها انداخته میشوند که در این محیط ها آلودگی ایجاد می‌کنند.


اگر به تلاش برای ترک عادت سیگار کشیدن فکر کرده‌اید، تنها نیستید. نزدیک به ۷ نفر از ۱۰ سیگاری می‌گویند که می‌خواهند آن را ترک کنند. ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید. سیگار تقریبا به تمام اندام‌های بدن از جمله قلب شما آسیب می‌زند. نزدیک به یک سوم مرگ و میرهای ناشی از بیماری قلبی در نتیجه سیگار و دود سیگار است.

و در آخر به یاد داشته باشید که به طور کلی در مقایسه با این خطرات، مضرات ویپ از سیگار کمتر است.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده