دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چگونه از انواع بیماری در امان باشیم ؟

چگونه از انواع بیماری در امان باشیم ؟

7 ماده غذایی فوق العاده که ایمنی را تقویت می کنند


شما می توانید با تقویت سیستم ایمنی خود، که از بدن در برابر ویروس ها محافظت می کند، خطر ابتلا به انواع بیماری ها را به حداقل برسانید.


شیوع بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل زمستان افزایش می یابد، متأسفانه به دلیل سپری کردن مدت زمان طولانی در اماکن عمومی نمی توان از انتقال عفونت ها به طور کامل پیشگیری کرد. با این حال، ممکن است با تقویت سیستم ایمنی که از ما در برابر اثرات مخرب میکروارگانیسم‌هایی مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها محافظت میکند، خطر ابتلا به انواع بیماری ها را به حداقل رساند. مهم ترین راه برای این کار این است که غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی را از رژیم غذایی خود حذف نکنیم . در این مقاله لیستی از غذاهایی را گردآوری کرده ایم که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی میکند.


1. پرتقال


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

ویتامین های C و A از جمله ویتامین های آنتی اکسیدانی هستند که از سلول های بدن محافظت می کنند. پرتقال یکی از مهم ترین مواد مغذی است که به لطف ویتامین های C و A موجود در آن، سیستم ایمنی را در زمستان تقویت می کند. علاوه بر این، اثرات منفی مانند افزایش سریع قند خون را ایجاد نمی کند. اگر مشکل رفلاکس ندارید به راحتی می توانید روزی 2 عدد پرتقال بخورید. اما مراقب باشید به جای آب پرتقال، خود پرتقال را مصرف کنید. این یک انتخاب سالم‌تر از نظر مصرف فیبر و قند است.


2. اسفناج


اسفناج یک گروه آنتی اکسیدانی قوی با ویتامین های A و C است.این ماده غذایی به لطف این ویتامین ها از سلول های ما محافظت می کند و از ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن جلوگیری می کند. برای داشتن سیستم ایمنی قوی، دو بار در هفته اسفناج بخورید. اما برای اینکه بتوانید تمام و کمال از تمام ویتامین A موجود در آن بهره ببرید، باید آنرا با کمی روغن زیتونی مخلوط و سپس سرخ کنید. زیرا جوشاندن اسفناج باعث میشود ویتامین A موجود در آن تا حد زیادی از بین برود.


3. ماهی


ماهی منبع خوبی از پروتئین و سلنیوم و روی است. به ویژه سلنیوم از پیری سلول ها جلوگیری می کند و از سلامت قلب محافظت می کند. روی همچنین نقش مهمی در محافظت از سلول ها دارد. ماهی نیز از نظر امگا 3 یک ماده غذایی بسیار غنی است که بدن آن را تولید نمی کند و بنابراین باید از طریق غذا دریافت شود‌. همچنین امگا 3 به حذف ترکیبات بیماری زا از بدن کمک می کند. این ماده غذایی ارزشمند بیشتر در ماهی سالمون، ماهی خال مخالی و ماهی تن یافت می شود. مصرف ماهی ۲ تا ۳ بار در هفته را فراموش نکنید.


4. جعفری


جعفری غذایی سرشار از ویتامین C است که از بدن در برابر عفونت ها محافظت می کند. ویتامین C همچنین اثر برخی عناصر سمی را در بدن کاهش می دهد و در بهبود زخم ها موثر است.مصرف آن چه به صورت آب جعفری، چه در سالاد و چه در وعده صبحانه، برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید خواهد بود.


5. تخم مرغ


پروتئین برای تکثیر و بازسازی سلول های سیستم ایمنی مورد نیاز است. هنگامی که پروتئین کافی مصرف نمی شود، با شروع تخریب بافت، سیستم ایمنی شروع به ضعیف شدن می کند. سفیده تخم مرغ منبع غنی پروتئین است. زرده حاوی آهن و ویتامین A است که آنتی اکسیدان خوبی نیز می باشد. شما می توانید 4 بار در هفته تخم مرغ مصرف کنید.


6. بادام و گردو


بادام و گردو حاوی ویتامین E هستند که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. به لطف این ویژگی ها، آنها نقش مهمی در محافظت از ایمنی دارند. بنابراین بهتر است از دانه های روغنی مانند گردو و بادام نیز که خاصیت سیر کنندگی دارند در رژیم غذایی استفاده شود. همچنین به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی آنها که در بهبود زخم ها موثر است، ترجیح داده می شود. خوردن 2 عدد گردو کامل یا 10 عدد بادام خام هر روز برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.


7. ماست


ماست حاوی پروبیوتیک (که باکتری های مفید در بدن ما هستند) است، که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. دلیل این امر این است که پروبیوتیک ها از بدن ما به ویژه سیستم گوارشی ما در برابر میکروب های خارجی محافظت می کنند. پروبیوتیک ها همچنین می توانند در شرایطی مانند یبوست و اسهال موثر باشند. شما باید هر روز 1 کاسه ماست بخورید. با توجه به مقدار شیری که می نوشید می توانید میزان مصرف را از 1 کاسه افزایش دهید.


بنابراین تنها با مصرف ۷ ماده غذایی بالا میتوانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و از انواع ویروس و باکتری در انان بمانید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده