خرید از سراسر دنیا


» علل فرسودگی دندان ها

علل فرسودگی دندان ها

این 6 عادت دندان های شما را فرسوده می کند!


برخی از عاداتی که ما برای خود ایجاد میکنیم ، میتوانند سلامت دندان های ما را به خطر بیاندازند. در این مقاله ما سعی کرده ایم مهم ترین عادات اشتباهی که به دندان های شما آسیب می رساند را گرد هم آوریم. برای دانستن آنها ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.


حفظ سلامت دهان و دندان


تا زمانی که شما با دقت از دندان های خود استفاده کرده و از آنها مراقبت کنید، آنها می توانند وظایف اصلی خود را برای سال های طولانی انجام دهند. اما اگر از آنها به عنوان ابزار دستی استفاده می کنید، اگر به طور مکرر شکر مصرف میکنید ، اگر زیاد قهوه مینوشید و سیگار مصرف می کنید، ممکن است در سنین پایین دندان های خود را از دست بدهید.


علاوه بر این، داشتن دندان و لثه ی ناسالم؛ بر اندام ها، به ویژه قلب، کلیه و معده تأثیر منفی می گذارد و می تواند باعث بیماری های مزمن مانند دیابت و زخم معده شوند. همچنین زایمان زودرس در زنان باردار ، خطر سقط جنین و متولد شدن نوزادان با وزن بسیار کم را افزایش می دهد. بنابراین داشتن دندان ها و لثه های سالم برای حفظ سلامت کلی شما بسیار مهم است. اهمیت دادن به سلامت دندان از سنین ابتدایی زندگی میتواند آرامش خاطر در بزرگسالی را برای شما به ارمغان بیاورد. مهم ترین عاملی که باعث آسیب به دندان های شما می شود، اشتباهاتی است که مکررا در زندگی روزمره خود مرتکب می شوید. بنابراین در اینجا ما به مهم ترین اشتباهات رایج میپردازیم


1. استفاده از دندان به جای ابزارآلات


استفاده از دندان به عنوان ابزار یک اشتباه رایج است. باز کردن بسته‌ها، پاره کردن برچسب‌ها و استفاده از دندان برای باز کردن بطری‌های مختلف می‌تواند باعث ضربه به دندان، لب پر شدن دندان و حتی شکستگی آنها شود.


2. فشردن دندان ها به هم در اثر استرس زیاد


استرس ، تاثیر زیادی بر سلامت دندان دارد. فشردن و ساییدن دندان ها یک عادت رایج است که اغلب به دلیل استرس رخ میدهد. فشردن و ساییدن که در هنگام خواب به خصوص در شب شدت بیشتری پیدا می کند، باعث ساییدگی دندان ها، فرورفتگی لثه و از بین رفتن مواد دندان در محل اتصال ریشه به تاج می شود. فشردن دندان ها همچنین بر مفصل فک و بافت های اطراف آن تأثیر منفی می گذارد و ممکن است باعث درد در ناحیه سر و گردن همراه با اسپاسم عضلانی شود.


3. مصرف مداوم تنقلات


با خوردن مداوم تنقلات و مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند در طول روز، پوسیدگی و عفونت لثه ممکن است رخ دهد زیرا در این حالت غذا در دهان انباشته می شود که همین امر تعداد باکتری ها را افزایش می دهد و راه را برای عفونت دهان باز می کند. به طور طبیعی، این امر نیز به سلامت دندان های شما نیز آسیب می رساند.


4. مصرف بیش از حد قهوه و سیگار


مصرف زیاد قهوه و سیگار باعث تغییر رنگ و زرد شدن دندان ها می شود. از آنجایی که سیگار گردش خون را مختل می کند، از تشخیص بیماری های لثه جلوگیری می کند و از دست دادن دندان ممکن است در سنین پایین در نتیجه بیماری های پیشرونده لثه رخ دهد.


5. درست مسواک نزدن


مدت زمان کوتاه برای مسواک زدن و همچنین استفاده از مسواک های بسیار زبز و سخت می تواند منجر به فرسایش دندان و حساسیت های شدید لثه شود. مراقب باشید که صبح و عصر به مدت 2 دقیقه با مسواک مدیوم ، با حرکات بیضی شکل کل دندان های خود را مسواک بزنید .همچنین، تمیز کردن لای دندان ها با نخ دندان را در عصر جزئی از عادات روزمره خود قرار دهید. به یاد تاشته باشید هرگز از دو بار در سال معاینه معمول دندان های خود غافل نشوید.


6. استفاده زیاد از شیرینی جات


مصرف زیاد یا مکرر قند و کربوهیدرات های تخمیر شده بر سلامت دندان ها تأثیر منفی می گذارد. محیط اسیدی ایجاد شده در دهان با خوردن قند می تواند باعث حل شدن سطح دندان ها شود. این نرم شدن بافت دندان نیز می تواند منجر به پوسیدگی شود. به همین دلیل، ترجیح دادن آدامس های بدون قند برای سلامت دندان ها و ترجیح دادن آب میوه های طبیعی به جای آب میوه های مصنوعی و نوشیدنی های غلیظ مفید است.


به یاد داشته باشید اگر نکات بالا را جزئی از عادات روزمره خود قرار دهید ، به این راحتی ها دندان در به سراغ شما نخواهد آمد و همیشه دندان های سالم و لبخندی زیبا خواهید داشت.


ارم بلاک


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده