ثروتسازی با هیپنوتیزم


» چگونه سیستم ایمنی قوی داشته باشیم!؟

چگونه سیستم ایمنی قوی داشته باشیم!؟

چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟


تقویت سیستم ایمنی در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی اساسی ترین و مهم ترین کار در فصل پاییز و زمستان است. برای این کار باید از غذاهای مقوی و طبیعی بهره برد. مصرف ویتامین C که یک آنتی اکسیدان مهم برای محافظت در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی است، نقش مهمی در دفع مواد سمی از بدن و تقویت سیستم ایمنی دارد. علاوه بر این، ویتامین های A و E، آهن، روی، اسیدهای چرب امگا 3 نیز از بزرگترین حامیان آن محسوب می شوند. ضمن تقویت سیستم ایمنی، حفظ تعادل فلور روده با غذاهای پروبیوتیک، پری بیوتیک و فیبردار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.


از مواد غذایی طبیعی حاوی ویتامین c غافل نشوید


مصرف غذاهای غنی از ویتامین C مانند لیمو، پرتقال و نارنگی در ماه های زمستان یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از آنفولانزا است. نوشیدن آب گرم همراه با تکه‌های لیمو، به‌ویژه زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شوید، به شروع پر انرژی تر روز و همچنین جلوگیری از سرما خوردگی ، (به لطف اثر آنتی اکسیدانی لیمو) کمک میکند. با این حال، به دلیل اثر کاهش فشار خون، کسانی که فشار خون پایین دارند باید در مصرف آن مراقب باشند. همچنین فراموش نکنید که بهتر است ، پرتقال و سایر میوه ها را به جای نوشیدن آب آن با پالپ مصرف کنید.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

نوشیدن آب را فراموش نکنید


شما باید برای دفع سموم و میکروب ها در زمان کوتاه تر ، باید آب کافی مصرف کنید. مصرف روزانه 10 تا 12 لیوان آب ، به ویژه در مواردی مانند تب بالا و اسهال که ممکن است همراه با آنفولانزا باشد، ضروری است.


مریم گلی از التهاب گلو جلوگیری می کند


به لطف ترکیبات غنی این گیاه ، به جلوگیری از التهاب و عفونت در گلو و دهان، به ویژه عفونت ناشی از آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند. توجه داشته باشید که نحوه آماده سازی آن مهم است. می توانید یک پیمانه مریم گلی را در آب جوش ریخته و آنرا در گلو قرقره کنید یا اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد و سپس آنرا بنوشید . با این حال بهتر است بدانید ، مصرف بیش از حد و روزانه این گیاه می تواند باعث تغییرات هورمونی در مردان و افزایش خطر خونریزی و انقباضات در زنان باردار و خطر زایمان زودرس شود.


2 روز در هفته ماهی بگیرید


ماهی که سرشار از امگا 3 و پروتئین است و به لطف ویتامین های گروه A و B موجود در آن، ایمنی را تقویت می کند. مصرف ماهی کبابی، پخته یا بخارپز 2 تا 3 روز در هفته، به ویژه در فصل زمستان که فصل ماهی است، توصیه میشود زیرا شما را از آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می کند.


اسفناج استخوان ها را تقویت می کند


اسفناج حاوی ویتامین های C و E است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. اسفناج ، همچنین حاوی موادی است که از عفونت جلوگیری می کند و با سرطان مبارزه می کند. بعلاوه با داشتن آهن، کلسیم و منیزیم به تقویت استخوان ها نیز کمک می کند.


آجیل را بدون بو دادن مصرف کنید


دانه های روغنی مانند فندق، گردو و بادام به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب مانند ویتامین E، روی، منیزیم، امگا 3 و محتوای ویتامین و مواد معدنی بالا ، با تقویت سیستم ایمنی به عنوان سپری در برابر آنفولانزا عمل می کنند. می توانید شما یک مشت آجیل در روز مصرف کنید. به یاد داشته باشید که مصرف فندق و بادام به صورت خام و بو داده نشده مفید تر است.


انار مصرف کنید


انار سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بسیاری از بیماری ها از آنفولانزا گرفته تا سرطان جلوگیری می کند. به ویژه، مصرف نصف یک انار بزرگ به جای فشار دادن و نوشیدن آب انار، فواید بسیار بیشتری را برای سلامتی در بر دارد.


روزانه ماست و کفیر مصرف کنید


هنگامی که منابع پروبیوتیک و پری بیوتیک به طور منظم مصرف شوند، فلور روده تنظیم و سیستم ایمنی بدن تقویت میشود و همین امر به محافظت بدن در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند. ماست؛ سیستم دفاعی بدن را تقویت میکند و کفیر با افزایش باکتری‌های مفید در سیستم گوارشی، فلور روده را متعادل می‌کند، از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند و در برابر بیماری‌ها شما را محافظت می‌کند.


مصرف یک حبه سیر قبل از خواب


سیر با مبارزه با میکروب هایی که وارد بدن می شوند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.همچنین در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا تاثیر زیادی دارد. اگر سرماخوردگی ملایمی دارید و مشکل معده ندارید، می توانید با قورت دادن یک حبه سیر خرد شده همراه با آب لیمو قبل از خواب شب، خطر تشدید بیماری و یا ابتلا به آنفولانزا را کاهش دهید.


دمنوش اکیناسه برای سرفه


اکیناسه که منبع مهمی به ویژه در داروهای سرماخوردگی و قطره های سرفه است، با تقویت سیستم ایمنی در درمان مجاری تنفسی فوقانی موثر است. مقداری اکیناسه را که سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و فلاونوئیدها است به آب جوش اضافه کنید، درب آن را ببندید و اجازه دهید دم بکشد. می توانید یک فنجان از آنرا در روز مصرف کنید. با این حال، دمنوش های گیاهی، از جمله اکیناسه، نباید در دوران بارداری مصرف شوند. چنین چای هایی می توانند با افزایش خطر انقباضات رحمی و خونریزی منجر به نتایج بدی شوند.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده