ثروتسازی با هیپنوتیزم


» علل درد لگن

علل درد لگن

درد لگن


درد لگن نه تنها روی باسن، بلکه حتی پاها و کمر را نیز درگیر می کند. کسانی که در مورد علل درد لگن کنجکاو هستند، بهتر است این مقاله را تا انتها دنبال کنند.


علل درد لگن


درد لگن میتواند همه افراد از جمله کودکان و بزرگسالان را تحت تاثیر قرار دهد. ران پا دارای ساختار مفصلی قوی و پایدار است. مفصل ران؛ از استخوان ران (فمور) و لگن تشکیل شده است. قسمت بالایی استخوان ران توپی شکل است و در داخل حفره توخالی لگن قرار می گیرد. در اطراف این مفصل ماهیچه ها ، رباط ها و تاندون ها قرار دارند. ماهیچه ها و تاندون ها حرکات را ایجاد می کنند. آنها همچنین با حمایت از حرکت پا و بالاتنه به حرکت مفصل کمک می کنند.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

چه چیزی باعث درد لگن می شود؟


"چرا گاها در استخوان لگن احساس درد میکنیم؟!" اکثر ما حداقل یک بار در زندگی خود این سوال را از خود پرسیده ایم. درد لگن معمولاً به دلیل فعالیت بدنی پس از ورزش زیاد رخ می دهد و در عرض چند روز از بین می رود. صرف نظر از درد لگن در سمت راست یا چپ، اگر مشکل ایجاد کننده ، مربوط به استخوان لگن باشد، درد را در لگن و کشاله ران خود احساس خواهید کرد. اگر درد در سایر نواحی خارج از ران شما مانند قسمت بالای ران و گوشت ران باشد، علت درد لگن اغلب می تواند مربوط به عضلات، رباط ها و تاندون های اطراف مفصل ران باشد. اگر درد لگن به شکل درد از باسن تا ساق پا باشد، ممکن است باعث محدودیت حرکت شود. همچنین بیشتر هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها، نشستن و ورزش کردن، این درد به شدت احساس می شود و می تواند باعث درد بیشتر و ناتوانی در حرکت شود.


به طور کلی علل درد در لگن را می توان به شرح زیر فهرست کرد:


آرتروز (به خصوص بعد از 50 سالگی)

صدمه

مشکلات کمر

شکستگی استخوان بالای ران

کشیدگی عضلات

التهاب تاندون

عفونت

گیر افتادن عصب


علل کمتر شایع درد لگن عبارتند از:


سندرم گیرافتادگی لگن

استئونکروز

نکروز آواسکولار


هنگام تمرکز بر علت درد لگن و پا باید به سن و سطح فعالیت توجه کرد. یک دونده 20 ساله کم وزن یا شخصی با اضافه وزن و یک پیرمرد 80 ساله کم تحرک به دلایل مختلف از درد لگن شکایت دارند. درد لگن در زنان شایع تر است.


زنان اغلب درد لگن را به دلایل زیر تجربه می کنند:


آرتریت :


با افزایش سن، آرتریت می تواند مزمن شود. درد آرتریت همچنین می تواند درد مزمن لگن را به همراه داشته باشد. درد آرتریت معمولاً در جلوی ران یا کشاله ران در نتیجه سفتی یا تورم مفاصل احساس می شود.


شکستگی لگن :


شکستگی لگن به دلیل پوکی استخوان یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی به ویژه در زنان مسن است. درد شکستگی لگن زمانی احساس می شود که ساق پا صاف شود، شخص بلند شود یا بایستد.


تاندونیت و بورسیت :


بسیاری از تاندون های اطراف لگن ماهیچه ها را به مفاصل متصل می کنند. با این حال، این تاندون ها می توانند به راحتی با فعالیت های شدید ملتهب شوند. تاندونیت، به ویژه در مفصل ران دوندگان، معمولاً با سندرم باند ایلیوتیبیال (که یکی از بیماری های شایع مربوط به زانو است) ظاهر می شود. زنان نیز اغلب به دلیل بورسیت از درد لگن رنج می برند. کیسه های پر از مایع به نام بورس در نزدیکی سطح لگن ایجاد می شود. این کیسه ها در اثر فعالیت بیش از حد ممکن است تحریک یا ملتهب شوند.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

فتق :


فتق مغبنی و فتق فمورال که به عنوان فتق ورزشی نیز شناخته می شود، می تواند باعث شود زنان در ناحیه قدامی لگن احساس درد کنند.


مشکلات مربوط به زنان :


این دسته از مشکلات میتواند در زنان باعث درد لگن شود. اندومتریوز (کیست شکلاتی) باعث حساسیت لگن و درد لگن می شود. به علاوه ستون فقرات و کمر درد می تواند باعث ایجاد درد در لگن شود.


سیاتیک :


همچنین سیاتیک که میتواند یک طرف بدن را تحت تاثیر قرار دهد می تواند به صورت دردسمت راست و چپ لگن ظاهر شود. هنگامی که دردی وجود دارد که از کمر به لگن می رسد، بدانید که می تواند ناشی از سیاتیک باشد.


علائم درد لگن چیست؟


درد لگن حتی زمانی که به پهلو دراز بکشید یا در حالت نشسته پاهای خود را روی هم قرار دهید، ادامه دارد و حتی ممکن است بدتر شود. گاهی اوقات می توان با یک حرکت آن را رفع کرد. با این حال، باید توجه داشت که درد طولانی مدت ممکن است ناشی از یک مشکل جدی تر باشد.


درد لگن به صورت زیر ظاهر می شود:


درد بعد از ورزش شدید یا تکراری

دردی که هنگام راه رفتن بدتر می شود

دردی که وقتی برای مدت طولانی بی تحرک هستید شدید تر می شود (مثلاً هنگام بیدار شدن از خواب)

تورم و التهاب

درد شدید و ناتوانی در راه رفتن پس از زمین خوردن یا آسیب دیدگی


توجه داشته باشید اگر درد ناشی از آرتروز باشد، علائم ممکن است شامل سفتی، حساسیت هنگام فشار دادن به مفصل و ضعف عضلانی باشد. در شکستگی استخوان، تورم، تغییر شکل، کبودی و از دست دادن عملکرد دیده می شود. در صورت درد ناشی از عفونت، ممکن است قرمزی، تورم و التهاب در ناحیه ایجاد شود.


درد لگن چگونه تشخیص داده می شود؟


اگر درد لگن شما بیش از دو هفته طول کشید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.


دلایل مراجعه به پزشک برای درد لگن عبارتند از:


اگر زمین خورده اید و لگن آسیب دیده است

اگر خونریزی دارید یا استخوان نمایان شده باشد

اگر صدای تق تق از استخوان های خود می شنوید

اگر لگن متورم یا تغییر شکل داده باشد

اگر درد شما بیشتر از قبل شده باشد

اگر در انجام فعالیت های روزانه مانند بالا و پایین رفتن از پله ها، راه رفتن و نشستن مشکل دارید

اگر تب دارید یا احساس ناراحتی می کنید

اگر با وجود رژیم نگرفتن در حال کاهش وزن هستید


در طول معاینه، پزشک ممکن است در مورد درد شما بپرسد که هنگام انجام چه حرکاتی احساس درد بیشتری دارید و در حین انجام کدام احساس بهتری دارید. اینکه علائم چگونه شروع شده اند، چگونه بر فعالیت های روزانه شما تأثیر می گذارند و آیا در شب درد دارید یا خیر، از جمله سؤالاتی است که پزشک از شما می پرسد.


اگر هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها یا هنگام پوشیدن جوراب و کفش هنگام خم کردن لگن خود احساس درد می کنید، نشان دهنده این است که شما مشکل لگن دارید. همچنین پزشک باسن شما را معاینه می کند تا بفهمد چقدر می توانید آن را حرکت دهید و بر این اساس درمان برنامه ریزی می شود.


ممکن است برای تشخیص مشکلات مفصل ران، آزمایش های تصویربرداری و آزمایش خون تجویز شود. اشعه ایکس که وضعیت استخوان ها را نشان می دهد، یکی از درخواستی ترین معاینات است. اشعه ایکس برای تشخیص درد لگن استفاده می شود. تغییر شکل در مفصل ران نیز با توموگرافی کامپیوتری (CT) قابل مشاهده است. به لطف سی تی اسکن، یک تصویر سه بعدی از لگن به دست می آید. تصویربرداری MRI (رزونانس مغناطیسی) در تشخیص مشکلات بافت نرم مانند عضلات و تاندون‌های مفصل ران مفید است. با MR، یک عکس با استفاده از امواج رادیویی گرفته می شود. MRI می تواند نتایج مفیدی را در تشخیص نکروز آواسکولار ناشی از شکستگی یا در صدرفتگی ارائه دهد.


روش های درمان درد لگن


درد لگن را می توان با داروهای مسکن و برخی کرم ها تسکین داد. اگر درد با داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، استراحت و ورزش های سبک از بین نرود، می توان از درمان های دارویی مختلف دیگر و فیزیوتراپی استفاده کرد. در صورت پوکی استخوان می توان از بیس فسفونات ها استفاده کرد. با طرح درمانی ایجاد شده توسط فیزیوتراپیست، فیزیوتراپیست می تواند درد لگن را تسکین دهد. بهبود در مفصل ران با استفاده از تقویت عضلات، تمرینات کششی، ماساژ و سایر تکنیک های درمانی و در عین حال کاهش درد مشاهده می شود. در فیزیوتراپی، که تقریباً همه می توانند نتیجه بگیرند، موارد زیر اعمال می شود:


تقویت عضلات ضعیف شده

بهبود وضعیت بدن

کاهش یا پیشگیری از سفتی عضلات

تمریناتی برای افزایش تحرک مفاصل

استفاده از نوار چسب برای کاهش تنش در بافت ها

ماساژ درمانی


درد، مانند ضربه چاقو در لگن، گاهی اوقات با تزریق استروئید قابل تسکین است. اگر درد به دلایلی مانند بورسیت و التهاب ایجاد شده باشد از این روش استفاده می شود. همچنین از سونوگرافی برای تعیین محل تزریق استفاده می شود.


بسته به علت درد لگن، ممکن است در برخی موارد نیاز به جراحی باشد. از جراحی برای تثبیت استخوان در شکستگی های لگن استفاده می شود. این جراحی ها اغلب در افراد مسن به دلیل تغییر شکل های استخوان مربوط به افزایش سن انجام می شود. در نهایت جراحی هایی مانند تعویض مفصل ران را نیز برای تین بیماران می توان انجام داد. جراحی تعویض مفصل ران ممکن است زمانی توصیه شود که درمان های دیگر در نتیجه بیماری هایی مانند آرتریت مفید نباشد.


چه چیزی برای درد لگن خوب است؟


سوال اصلی افراد مبتلا به این درد این است که : این درد چگونه از بین میرود!؟ اگر این چنین فکر می کنید، می توانید استراحت در خانه، استفاده از یخ یا گرما، ماساژ و ورزش سبک ​​را امتحان کنید.


همچنین برای تسکین درد لگن به این مراحل توجه کنید:


سعی کنید فعالیت هایی که باعث تشدید درد می شود را انجام ندهید.


می توانید تحت نظر پزشک مسکن مصرف کنید.


یخ را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.


به پهلو دراز بکشید( اگر در این شرایط درد ندارید). همچنین می توانید یک بالش بین پاهای خود قرار دهید.


اگر اضافه وزن دارید سعی کنید به وزن ایده آل برسید.


سعی کنید برای مدت طولانی بایستید.


ترجیح دهید کفش های راحت و ارتوپدی بپوشید.


قبل از ورزش بدن خود را گرم کنید و بعد از ورزش بدن خود را با کشش سرد کنید . عضلات چهارسر ران و همسترینگ خود را منقبض کنید.


در سراشیبی ندوید، راه بروید.


سعی کنید روی زمین های بتنی ندوید، بلکه روی زمین نرم‌تر، مانند چمن بدوید.


اگر می توانید شنا کنید.


اگر مشکل صافی کف پا دارید، ترجیحا از کفش ها مخصوص استفاده کنید.


از ورزش بیش از حد خودداری کنید.


چیزهای سنگین بلند نکنید.


روی صندلی ها با ارتفاع کم ننشینید. زیرا این صندلی ها می توانند فشار مضاعفی به باسن شما وارد کنند.


اگر موارد بالا را رعایت کرده و تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرید ، بیماری سما در اسرع وقت تشخیص داده شده و خیلی زود برطرف میگردد.


ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده