خرید از سراسر دنیا


» فواید هویج برای پوست

فواید هویج برای پوست

با فواید باورنکردنی هویج برای پوست آشنا شوید


از فواید هویج می توان با خوردن آن یا استفاده از آن به عنوان ماسک بهره برد. آیا از تمام فواید این سبزی شگفت انگیز برای سلامت پوست آگاه هستید؟


هویج یکی از انواع سبزیجات کم کالری و دارای محتوای غذایی مفید ، مناسب و کافی است و یکی از مفیدترین مواد غذایی در دنیای زیبایی شناسی محسوب می شود و بسیاری از خواص آن می تواند به سلامت پوست کمک کند .


غلظت بالای بتاکاروتن، ویتامین‌های B و C، پتاسیم، فیبر و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم، سدیم، روی، آهن، مس، فلوئور و منگنز، هویج را به یکی از مغذی‌ترین سبزیجات تبدیل کرده است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


هر یک از این ترکیبات هویج - به میزان کم یا زیاد - به سلامت پوست کمک می کند. به عنوان مثال، در مورد بتاکاروتن، بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند که می تواند به حفظ سلامت، صاف و سفت شدن پوست کمک کند.


آیا می خواهید بیشتر در مورد فواید مصرف هویج برای پوست بدانید؟ پس ادامه مقاله را دنبال کنید


فواید هویج برای پوست


1. ضد پیری


بر اساس مطالعه ای که توسط مجله تحقیقاتی درماتولوژی منتشر شده است، هویج حاوی ویتامین A است که از تولید کلاژن در بدن حمایت می کند . کلاژن یک پروتئین ساختاری است که برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست ضروری است.


علاوه بر این، طبق مقاله ای که در سال 1998 توسط همان منبع منتشر شده است، ممکن است به جلوگیری از چین و چروک و کند کردن روند پیری کمک کند .


علاوه بر این، ویتامین A یا رتینول یک ترکیب آنتی اکسیدانی است، بنابراین از بروز زودرس علائم پیری مانند چین و چروک، لک و تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند.


2. محافظت در برابر آفتاب


هویج به دلیل محتوای بالای کاروتنوئیدها، به ویژه بتاکاروتن، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) را تقویت می کند و اثرات مضر قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش میدهد.


3. درمان پوست چرب


بر اساس مطالعات انجام شده ، هویج ممکن است برای افرادی که پوست چرب یا مشکلات آکنه دارند مفید باشد. این امر به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی هویج است.


در زیر یک درمان خانگی محبوب با استفاده از هویج و عسل را ارائه می دهیم، اما باید دوباره تاکید کنیم که اثربخشی ترکیب این عناصر توسط هیچ تحقیقی تایید نشده است.


مواد مورد نیاز :


۱ عدد هویج

۲ قاشق چای خوری عسل


طریقه آماده سازی :


اگر می خواهید هویج را روی پوست چرب استفاده کنید، ابتدا باید آن را بجوشانید و سپس با گوشکوب برقی یا مخلوط کن ، خوب مخلوط کنید.

سپس دو قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید تا خمیری نرم به دست آید. (عسل دارای اثر لایه برداری بر روی پوست است .)

مخلوط را روی پوست خود بمالید (مطمئن شوید که خیلی داغ نباشد) و اجازه دهید چند دقیقه روی پوست بماند. در نهایت با آب گرم بشویید.


4. مرطوب کننده برای پوست های خشک


گفته می شود که هویج به دلیل داشتن پتاسیم و بتاکاروتن در تئوری می تواند برای افراد دارای پوست خشک نیز مفید باشد . شایان ذکر است که هیچ مطالعه ای برای اثبات این امر وجود ندارد.


5. درمان بیماری های پوستی


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

همانطور که در بالا ذکر شد، هویج حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است . طبق یک مطالعه در سال 2005 ، این ترکیبات ممکن است به پیشگیری و بهبود شرایط پوستی مختلف کمک کنند، مانند:


آکنه و جوش

بثورات پوستی

درماتیت

پسوریازیس

واکنش های آلرژیک و التهابی


6. خواص درمانی


در نهایت ادعا می شود که هویج دارای خواص درمانی است. به عنوان مثال، در طب سنتی برای درمان زخم ها و سایر ضایعات پوستی استفاده می شود.


امروزه مطالعات مختلف خاصیت ضدالتهابی بتاکاروتن را برای احیا و نوسازی پوست به اثبات رسانده اند .


برای سلامت پوست در مصرف هویج زیاده روی نکنید


اگرچه هویج در پیشگیری و درمان بیماری های مختلف مفید است، اما مصرف زیاد آن توصیه نمی شود . در واقع، یک مطالعه در سال 2012 مورد مردی را بررسی کرد که به دلیل مصرف زیاد هویج دچار یبوست، کاروتنوز و مسمومیت با ویتامین A شده بود.


همیشه بهترین کار این است که با یک متخصص پوست و متخصص تغذیه در مورد گنجاندن این سبزی در برنامه های روزانه و دستور العمل ها ی غذایی خود مشورت کنید . به این ترتیب آن را با خیال راحت مصرف کرده و اثرات مفید آن را افزایش خواهید داد.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده