خرید از سراسر دنیا


» چای ماتچا ، خواص و مضرات آن

چای ماتچا ، خواص و مضرات آن

چای ماتچا چیست و چه کاربردهایی دارد؟


درست مثل چای سبز ، چای ماتچا نیز از گیاه کاملیا سیننسیس ( Camellia sinensis ) به دست می آید. با این حال ، مشخصات تغذیه ای آن متفاوت است و به روشی دیگر رشد می کند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


چای ماتچا از همان گیاه چای سبز سنتی به دست می آید ، اما یک محصول پودر شده با مشخصات مغذی متفاوت است زیرا به روشی خاص رشد می کند.


برای پرورش این نوع چای ، کشاورزان 20 یا 30 روز قبل از برداشت گیاه ، روی آن را می پوشانند تا از تابش مستقیم خورشید جلوگیری کنند. به همین دلیل ، گیاه کلروفیل و اسیدهای آمینه بیشتری تولید می کنند و حتی رنگ سبز تیره تری پیدا می کنند.


وقتی زمان برداشت محصول است ، کشاورزان بهترین برگ ها را با دست جمع می کنند سپس قسمت آنها را خرد کرده و پودر سبز روشن تولید می کنند که آن را با نام چای ماتچا می فروشند. اکنون ما در مورد ویژگی ها و کاربردهای آن به شما خواهیم گفت.


خواص چای ماتچا (Matcha)


همانطور که اشاره کردیم ، یکی از ویژگی های مشخصه این چای ، مشخصات تغذیه ای منحصر به فرد آن است. اگرچه برخی از ویژگی های مشترک با چای سبز را دارد ، اما غلظت آن بیشتر است. همچنین ، 1 وعده چای ماتچا (1 قاشق چای خوری یا 1 گرم) حاوی:


پروتئین (بین 250 تا 300 میلی گرم)

اسیدهای آمینه کل (حدود 272 میلی گرم)

چربی (حدود 50 میلی گرم)

مواد معدنی مانند پتاسیم ، منیزیم ، کلسیم ، روی ، فسفر و آهن

ویتامین های A ، B1 ، B2 ، B6 ، C ، E و K

از سوی دیگر تعداد کاتچین های این نوع چای 137 برابر بیشتر از انواع دیگر چای سبز است. بنابراین ، از نظر سلامتی یکی از گزینه های برگزیده است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

موارد اصلی استفاده از چای ماتچا


طی چند سال گذشته ، ماتچا به عنوان یک مکمل غذایی استفاده شده است. با مخلوط کردن پودر ماتچا با آب گرم ، نوشیدنی دریافت می کنید که مکمل رژیم غذایی شما است. حتی افرادی هستند که از این پودر به دلیل بافت و رایحه آن برای تهیه دسر ، کوکتل و انواع دیگر نوشیدنی ها استفاده می کنند.


با این حال ، به طور کلی ، بسیاری از افراد از آن برای مزایای سلامتی آن استفاده می کنند. در حقیقت ، اگرچه بسیاری از مردم هنوز این را نمی دانند ، اما چندین مطالعه مشخص کرده است که مواد تشکیل دهنده آن موادی هستند که به پیشگیری از بیماری های خاص کمک می کنند.


سلامت مغز


نوشیدنی تهیه شده با این چای طبیعی اغلب برای بهبود سلامت مغز شما توصیه می شود. این ماده می تواند به شما کمک کند تا بیشتر هوشیار باشید و سطح انرژی خود را افزایش دهید ، زیرا حاوی محرک هایی مانند کافئین است.


مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی تحقیقات غذایی مشاهده کرد که ماتچا می تواند ، میزان توجه ، زمان واکنش و حافظه را افزایش دهد. اگرچه این موضوعی است که نیاز به مطالعه بیشتر دارد ، اما این یافته ها نشان می دهد که ماتچا می تواند مکمل خوبی برای بهبود عملکرد مغز شما باشد.


سلامت قلب


این چای به لطف غلظت کاتچین موجود در آن برای سلامت قلب نیز مفید است. بر اساس مطالعات منتشر شده در یک بررسی پزشکی به نام شیمی درمانی دارویی ، کاتچین ها دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی ، ضد پلاکتی و ضد تکثیر هستند.


بنابراین ، ماتچا و انواع دیگر چای سبز موادی هستند که به کاهش کلسترول بالا ، مشکلات فشار خون و سایر عواملی که خطر بیماری های مزمن قلبی عروقی را افزایش می دهند کمک می کنند.


چای ماتچا جایگزین درمان های پزشکی در بیماری های قلبی عروقی نمی شود. با این حال ، به لطف محتوای کاتچین ، می تواند به مراقبت از قلب بزرگسالان کمک کند.


کاهش وزن


کاربرد دیگر ماتچان مربوط به وزن بدن است. توجه به این نکته مهم است که این یکی از "محصولات معجزه آسا" نیست که نویدبخش کمک به شما برای کاهش وزن در مدت زمان کوتاه باشد. با این حال ، اگر این ماده را به رژیم غذایی سالم و کنترل شده اضافه کنید ، می تواند باعث کاهش وزن شود.


به هر حال که باشد ، این موضوع همچنان در دست بررسی است و شواهد کافی برای ارائه اظهارات قطعی وجود ندارد. بنابراین ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، مهم است که توصیه هایی که پزشک و متخصص تغذیه به شما می دهند را در اولویت قرار دهید.


عوارض جانبی و موارد منع مصرف چای ماتچا


برای بیشتر بزرگسالان ، تا زمانی که مصرف خود را کنترل کنند ، چای ماتچا بی خطر محسوب می شود. روزی دو یا سه فنجان کافی است و در هر وعده دم کردن بیش از یک گرم چای ماتچا برای یک نفر توصیه نمیشود. با این حال ، به دلیل محتوای زیاد کافئین ، می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، به ویژه هنگامی که بیش از دوز توصیه شده مصرف کنید یا در افرادی که به کافئین حساس هستند همانطور که گفته شد میتواند عوارض جانبی ایجاد کند.


این عوارض جانبی عبارتند از:


تحریک پذیری

سردرد

تپش قلب

سرگیجه

تهوع و استفراغ


علاوه بر این کاتچین موجود در این چای همچنین می تواند بر جذب آهن شما تأثیر بگذارد ، به عنوان مثال بیماران مبتلا به کم خونی و فقر آهن را تحت تأثیر قرار می دهد.


بیماران مبتلا به بیماری قلبی ، مشکلات کلیوی یا زخم معده قبل از اینکه با پزشک خود مشورت کنند از نوشیدن این چای خودداری کنند چرا که این چای ممکن است با برخی از داروهایی که برای درمان بیماری ها استفاده می شود تداخل داشته باشند.


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده