خرید از سراسر دنیا


» خواص کیوی

خواص کیوی

فواید کیوی


کیوی که به خصوص در فصل پاییز بیشتر در دسترس مردم قرار میگیرد ، منبع ویتامین C است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این مقاله را بخوانید تا به تمام ویتامین ها و فواید موجود در کیوی پی ببرید.


کیوی که به دلیل پوست کُرکی بیرونی آن توسط بسیاری از افراد به همراه پوست خورده میشود، میوه ای است که نباید از آن اجتناب کرد. کیوی، میوه‌ای سبز رنگ با پوست قهوه‌ای، دانه‌های ریز مشکی ، طعمی ترش و ملس گونه دارد. این میوه وقتی نارس باشد طعم ترشی بیشتری دارد. این میوه به عنوان یک میوه چینی شناخته می شود.


چه مواد مغذی و ویتامین هایی در کیوی وجود دارد؟


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

کیوی غنی از آنتی اکسیدان ، حاوی ویتامین C، فیبر و ارزش های غذایی ضروری است. ارزش غذایی کیوی را می توان به طور خلاصه به شرح زیر بیان کرد:


ویتامین آ : 40میکروگرم

ویتامین ای : 0.03 میلی گرم

ویتامین کا : 40.3 میکروگرم

ویتامین سی : 92.7 میلی گرم

ویتامین ای : 1.46 میلی گرم

پروتئین: 1.14 گرم

چربی: 0.52 گرم

کلسیم: 34 میلی گرم

آهن: 0.31 میلی گرم

منیزیم: 17 میلی گرم

فسفر: 34 میلی گرم

پتاسیم: 312 میلی گرم

سدیم: 3 میلی گرم

روی: 0.14 میلی گرم

مس: 0.13 میلی گرم

کاروتن: 52 میکروگرم

لوتئین و زآگزانتین: 122 میکروگرم

فولات: 25 میکروگرم

کولین: 7.8 میلی گرم


ارزش غذایی کیوی تنها به موارد بالا ختم نمی شود. با مصرف مرتب این میوه ، فواید آن را می توان فوراً بر روی سیستم ایمنی و دستگاه گوارش مشاهده کرد.


فواید کیوی چیست؟


قبل از توضیح مفصل، فواید کیوی برای بدن را می توان به شرح زیر بر شمرد:


می تواند حملات آسم را تسکین دهد.

باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

دستگاه گوارش را تنظیم می کند.

از سلامت قلب حمایت می کند.

به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

می تواند کاهش وزن را تسریع کند.

برای پوست مفید است.

موها را پرپشت می کند.

سلامت چشم را بهبود می بخشد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

در دوران بارداری حمایت کننده است.

سلامت استخوان ها را حفظ می کند.

با التهاب مبارزه می کند.


کمک به بهبود بیماری آسم :


کیوی به عنوان یک میوه سرشار از ویتامین C با بهبود مشکلات تنفسی به تسکین آسم کمک می کند. فواید کیوی برای کودکان در موارد خس خس سینه و آسم است. کیوی می تواند در این مواقع تسکین دهنده باشد. با یک مطالعه ثابت شده است که ویتامین C و E باعث بهبود عملکرد ریه در کودکان می شود. با این حال، تحقیقات بیشتری در این باره مورد نیاز است.


تقویت سیستم ایمنی :


 یکی از مهمترین خواص ویتامین C تقویت سیستم ایمنی است. آنتی اکسیدان ها و ویتامین C مقاومت بدن و تشکیل گلبول های سفید تولید شده در برابر عفونت ها را افزایش می دهند. همچنین با افزایش عملکرد گلبول های سفید از فرد در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. این امر به بدن کمک می کند تا زمانی که بیمار می شوید به سرعت بهبود یابد.


به هضم بهتر کمک می کند :


 فواید گوارشی کیوی از فیبرهای محلول و نامحلول آن ناشی می شود. فیبر محلول به تولید باکتری های مفید لازم برای عملکرد سالم روده کمک می کند. فیبر نامحلول آب بدن را حفظ میکند و اجابت مزاج را آسان تر می کند. همچنین هضم را تسریع می کند و حرکات روده را تنظیم میکند. مصرف منظم این میوه با فیبر فراوان به شما در پیشگیری از یبوست کمک می کند. کیوی حاوی آنزیمی به نام آکتینیدیا است که به حل کردن پروتئین ها معروف است. به خصوص افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر برای هضم مواد غذایی مانند گوشت به این آنزیم نیاز دارند.


برای سلامت قلب مفید است :


 آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و فیبر نقش مهمی در سلامت قلب دارند. پتاسیم به شل شدن عروق خونی و تثبیت فشار خون کمک می کند. کیوی میوه کم کالری است که اثر زیادی در افزایش کلسترول خوب خون دارد. این دلیل دیگری برای مصرف کیوی است که حاوی فیبر است که در کاهش خطر بیماری های قلبی مهم است.


با سرطان مبارزه میکند : 


رادیکال های آزاد مسئول تشکیل سرطان در بدن هستند. آنتی اکسیدان ها به عنوان یک سپر در مبارزه با رادیکال های آزاد عمل می کنند. باز هم، ساختار فیبری کیوی ممکن است به محافظت از بدن در برابر سرطان روده بزرگ کمک کند. آنتی اکسیدان ها همچنین در پیشگیری از آلزایمر، دیابت و بیماری های قلبی عروقی موثر هستند.


به کاهش وزن کمک می کند :


 کیوی که 100 گرم آن 61 کالری دارد، یک میپه کاملا رژیمی است. توصیه می شود آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، به خصوص به دلیل داشتن فیبر. همچنین کیوی فواید زیادی برای کاهش وزن دارد. کیوی که می تواند به کاهش وزن کمک کند، به لطف ساختار فیبری آن ، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. علاوه بر این، فیبر از تعادل قند خون پشتیبانی می کند. اما فراموش نکنید که کیوی حاوی قند بالایی است بنابراین باید آن را با کنترل مصرف کنید. بیش از 140 گرم کیوی در روز مصرف نکنید.


به جوانسازی پوست کمک میکند :


 فواید کیوی برای پوست تا حد زیادی به دلیل محتوای ویتامین C آن است. غذاهای غنی از ویتامین C باعث افزایش بافت کلاژن در پوست می شوند و به سفت شدن پوست و از بین بردن علائم پیری کمک می کنند. همچنین در حفظ تعادل رطوبت پوست موثر هستند. همچنین ظاهری تازه به پوست می بخشد و در عین حال چربی را از روی پوست پاک می کند. به لطف خواص آنتی اکسیدانی و ویتامین E موجود در این میوه ، می توانید از خود در برابر اشعه های مضر خورشید و آسیب های پوستی محافظت کنید.


به سلامت مو می افزاید : 


ویتامین C و E کیوی را به میوه ای محافظ در برابر ریزش مو تبدیل می کند. منیزیم، پتاسیم و روی جریان خون را تسریع کرده و به رشد مو کمک می کنند. کیوی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 نیز می باشد، از رطوبت مو محافظت می کند. محتوای آهن همچنین فولیکول های مو را با افزایش گردش خون تقویت می کند. با این حال، اثرات کیوی بر سلامت مو باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.


بینایی را بهبود میبخشد :


 کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در کیوی به پیشگیری از بیماری های چشمی و بهبود بینایی کمک می کند. ویتامین A مسئول محافظت از قرنیه است. مزایای کیوی برای چشم توسط آنتی اکسیدان هایی که از سلول ها و بافت ها محافظت می کنند احساس می شود. یوتین و زآگزانتین موجود در کیوی برای سلامت چشم بسیار مهم هستند. این دو آنتی اکسیدان در جلوگیری از دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن موثر هستند. یک کاسه کیوی همچنین 20 درصد از مواد معدنی مس روزانه بدن را تامین می کند که از سیستم عصبی محافظت می کند. سیستم عصبی برای سلامت شبکیه مهم است.


از بارداری حمایت میکند :


 فواید کیوی برای زنان باردار به دلیل محتوای فولات آن است. فولات به عنوان یک ویتامین B مهم، تولید گلبول های سفید و قرمز خون را تضمین می کند. فواید کیوی در بارداری به دلیل نقش آن در کمک به رشد جنین و جلوگیری از نقایص مادرزادی در دوران بارداری شناخته شده است. همچنین در حالی که از باروری حمایت می کند ، می تواند شانس باردار شدن را نیز افزایش دهد . با این حال، اگر هنوز باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، قبل از مصرف کیوی با پزشک خود مشورت کنید.


از سلامت استخوان ها محافظت می کند:


کیوی با ویتامین K از سلامت استخوان ها حمایت می کند. محتوای کلسیم و فسفر و همچنین ویتامین K باعث می‌شود کیوی بر سلامت استخوان‌ها تأثیر بگذارد. برای جلوگیری از پوکی استخوان در آینده، کیوی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.


با التهاب مقابله می کند : 


کیوی مانند آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است. این آنزیم در تجزیه پروتئین ها و درمان التهاب موثر است. همچنین برای کاهش التهاب مرتبط با آرتریت شناخته شده است. ویتامین C همچنین در برابر رادیکال و در برابر التهاب مقاومت می کند.


آب مورد نیاز بدن را تامین میکند :


کیوی علاوه بر تمام این فواید، فوایدی مانند تامین آب مورد نیاز بدن را نیز دارد. نباید فراموش کرد که این میوه که تقریباً 90 درصد از آب تشکیل شده است ، بنابراین نقش مهمی در حفظ دمای بدن، رفع آسیب های پوستی و هضم مواد مغذی دارد. از دست دادن آب در بدن کارکرد صحیح قلب و کلیه ها را دشوار می کند.


آیا کیوی مضراتی نیز دارد؟


با توجه به فواید کیوی، به نظر می رسد که ممکن است مضراتی نیز داشته باشد. استفاده از عبارت مضررات کیوی درست نیست، اما ممکن است افرادی باشند که به دلیل آلرژی به کیوی آسیب ببینند. افراد مبتلا به آلرژی به کیوی ممکن است استفراغ، بثورات پوستی، خارش زبان، دهان و لب ، مشکل در تنفس، تورم صورت، سرگیجه و تورم پانکراس را تجربه کنند.


اگر داروهای حاوی پتاسیم مصرف می کنید، پتاسیمی که با کیوی دریافت می کنید ممکن است بیش از حد باشد. علاوه بر این، مصرف کیوی که منبع قوی ویتامین K است، ممکن است برای بیماران قلبی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند نامناسب باشد، زیرا می تواند اثر این داروها را از بین ببرد.بنابراین اگر مشکل سلامتی خاصی دارید حتما با مشورت پزشک این میوه را مصرف کنید.


با توجه به خواص بینظیر کیوی ، اگر تا کنون از این میوه استفاده چندانی نمیکردید ، بهتر است سریعا آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.


ارم بلاگ 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده